7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ackten

nieuw en een vraag over syncen

Besten,

Ik ben nieuw hier op dit forum, sinds ik meer mac apparatuur heb begin ik meer vragen te krijgen. Ik lees al enige tijd mee op deze website, maar wil actiever meedoen vandaar mijn aanmelding. Nu mijn vraag.

Ik heb thuis een Ipad, Iphone en een Imac. Oorspronkelijk 1 gebruikersaccount op mijn Imac en synchroniseren Iphone gewoon via Itunes met 1 account daar. Nu hebben mijn vriendin en ik een Ipad gekocht, meer voor haar. Dus ik wil ook dat zij haar dingen erop zet en dergelijke. Dus heb ik een tweede gebruikersaccount aangemaakt op de Imac. Ook heb ik in Itunes voor haar een gebruikersaccount aangemaakt zodat zei ook zelf apps kan aanschaffen via die account.

Beide hebben we wel dezelfde muzieksmaak, zodoende heb ik dan ook de muziekbibliotheek van itunes in de ‘gedeeld’ map gezet, en hier Itunes naar verwezen. Volgens deze link: http://support.apple.com/kb/HT1203?viewlocale=nl_NL.

Nu heb ik alleen het volgende probleem. Het synchroniseren met de Ipad gaat eigenlijk goed, foto’s, muziek, contacten en bookmarks. Maar met de apps geeft hij constant een probleem.

“Itunes heeft op de Ipad aangeschafte onderdelen aangetroffen die niet aanwezig zijn in de Itunes-bibliotheek. Wilt u deze onderdelen van de Ipad naar Itunes-bibliotheek overzetten? Dan doe ik ja zet over. Maar ik kan ze dan nergens terugvinden maar ze blijven wel op de ipad staan.

De apps zijn via de Ipad aangeschaft.

Daarbuiten heb ik geprobeerd dezelfde apps via Itunes te downloaden op de Imac met het account van mijn vriendin maar wederom kan ik ze niet weergeven.

Hoe kan ik dit oplossen?

Groeten Tom

Bijdrager
    tarun

Staan ze wel in de iTunes van haar iMac-account? Als dat zo is dat moet je de bestanden handmatig toevoegen aan jouw bibliotheek. Waarschijnlijk is het probleem dat je bibliotheek met XML-files werken en niet zijn bijgewerkt omdat de synchronisatie vanuit haar account gebeurde.

Bijdrager
    ackten

Nee daar staat niks en op dat account probeer ik ook te synchroniseren natuurlijk en daar krijg ik de foutmelding. Wel stonden eerst mijn iphone apps in ‘apps’ van intunes op haar mac account maar dat komt natuurlijk door het delen van de itunes media map. Maar die apps heb ik eruit gegooit omdat ik bang was dat die op de ipad zouden komen, wat niet moet. Wel staan ze nog in de itunes media map die in gedeeld staat. Waarschijnlijk ligt hier ergens het probleem.

Bijdrager
    tarun

Je kan in de Finder zoeken of de missende bestanden er toch zijn en dan slepen in iTunes zodat je ze wel ziet

Bijdrager
    ackten

Maar volgens jou hoeft het geen conflict te geven het delen van de bibliotheek maar op beide accounts andere apps hebben staan?

Bijdrager
    ackten

Bestanden zijn ook niet te vinden via finder. Heel vaag dus.

Bijdrager
    ackten

Niemand die het weet?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.