12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Sbojevets

Nieuw Airport systeem ook voor “oude” macs?

Hi, allemaal bijgekomen van de Keynote? Ik heb genoten! Die nieuwe Airport met de “N” standaard, en de TV die de WIFI “N” standaard nodig heeft voor videostreaming zijn geweldig toch? Of toch niet?

Als je net een iMac hebt of een Macbook of MBP dan zit daar vrolijk een “G” kaartje of chipje in. Gaat dat dan wel werken met een nieuwe Basestation of TV? Of ben je alweer toe aan een nieuwe Mac in dat geval? Is mijn iMac 24″ van 3 maanden alweer “verouderd” nu? Of de Macbook Pro die je gisteren kocht (zou niet zo slim zijn geweest btw)?

Nu keek ik ook op de Store en ook daar nog alles “G” in de computers. Een stille update zit er aan te komen natuurlijk. Maar als mijn “oude” iMac geen videostreaming ondersteund voel ik mij toch weer even flink “in de maling genomen” (om het maar even netjes te zeggen).

Weet iemand misschien al meer over de nieuwe “N” standaard?

Bijdrager
    MacSwitcher

alle G Mac’s werken met de N toestellen maar natuurlijk wel aan de lagere G snelheid…

Bijdrager
    iJoost

Welnee de nieuwste modellen hebben al 802.11n.

http://www.apple.com/nl/wireless/80211/

Bijdrager
    KarelWillem

Ik ben ook nog niet helemaal in to the specs die mijn systeem moet hebben voor die Apple TV.

Ik heb een iMac G5 en Airport Express.

Als ik een Apple TV koop, gaat dat niet werken, want ik moet er ook nog zo’n nieuwe Airport Extreme er bij kopen?

Of kan ik gewoon alleen een Apple TV aanschaffen en ik ben klaar?

Bijdrager
    Sentitel
    ”KarelWillem”

Als ik een Apple TV koop, gaat dat niet werken, want ik moet er ook nog zo’n nieuwe Airport Extreme er bij kopen?

Of kan ik gewoon alleen een Apple TV aanschaffen en ik ben klaar?

Op de site van Apple staat dat ook wireless internet werkt met 802.11g/b/a. Alleen staat de Express er niet bij. Maar uit het volgende haal ik er uit dat het gewoon moet werken.

”Apple.nl”

Systeemvereisten

* Draadloos AirPort Extreme-, Wi-Fi 802.11b-, 802.11g- of 802.11n-netwerk (voor draadloze streaming van video is 802.11g of 802.11n vereist) of een 10/100 Base-T Ethernet-netwerk.

Dus de Apple TV zou gewoon moeten werken voor jouw mac denk ik;)

Bijdrager
    Sbojevets

iJoost, bedankt voor die info!

Helemaal goed in mijn geval!

Oh ja en je kan streamen als je 802.11.g hebt. Dus alle Airport Extreme apparaten kunnen meedoen!

Super die TV, ik ga hem halen (als hij er is).

Bijdrager
    ParadoX

En anders bekabel je de afstand tussen je ‘oude’ mac (g5 powerbook etc) toch via een normale ethernet cable! Dan streamd hij hem daarna wel in volle snelheid verder naar de ?tv

Bijdrager
    KarelWillem

Ik haal er dan wel uit dat het met een Expres niet werkt. Of zie ik het verkeerd?

Bijdrager
    jps

het zijn dus enkel de Core 2 duo die de n aankunnen, mijn “oude” macbook staat dus al enomr achter

Bijdrager
    PietjePuk

Zonder TV-tuner vind ik die :apple: tv maar magertjes. Dat is toch iets essentieels.

Bijdrager
    Marcski

vind ik dus ook inderdaad, ik mis de opname en timeshift-functie…

hoe zit het eigenlijk met 802.11n en de wds-functie van de airport express?

Bijdrager
    vegeta

Misschien komt er binnenkort extra modules voor de :apple: TV aangezien die ook is voorzien van een USB poort.
    Het zou me niet verbazen dat elgato ofzo een bijhorende tuner maakt.
    Met wat geluk werken de huidige eyeTV usb tuners er al mee. [size=9:eb0a559be0](wat vrij onwaarschijnlijk is)[/size:eb0a559be0]

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.