4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Portnull

Nieuw agenda-item wordt na enkele seconden vergeten

Deze bug is hier al eerder gemeld, maar omdat het nu al verschillende OS X- en iOS-versies lang onopgelost is gebleven, lijkt het alsof het niet bij Apple bekend is (of niet belangrijk genoeg wordt gevonden). Ik vroeg me af of andere OMT’ers deze bug ook kunnen nabootsen.

Zodra ik op mijn Mac een activiteit aanmaak, deze helemaal invul, en vervolgens de kalender kies waarin het moet worden opgeslagen, verdwijnen alle gegevens na enkele seconden en blijft alleen “New event” staan. Zie hier: http://fireflies.nl/publicpress/icloud.mov

Op iOS gebeurt iets soortgelijks. Als ik een activiteit aanmaak en deze opsla, is er niks aan de hand. Maar ga ik vervolgens deze activiteit bewerken en wissel ik tijdens dat bewerken van kalender, dan worden alle aanpassingen vergeten. Zie hier: http://fireflies.nl/publicpress/icloud2.mov

Dit gebeurt bij zowel gedeelde kalenders, als kalenders die ik alleen in mijn eigen iCloud heb zitten. En omdat ik en mijn vrouw allebei ditzelfde probleem hebben, vermoed ik dat het niet beperkt is tot ons, maar dat het een algemeen probleem is dat maar niet wordt opgelost.

Heeft iemand hetzelfde?

Bijdrager
    Joid

Ik denk dat als het een algemeen probleem was, dat er wel meer over geklaagd zou worden. Want dit maakt de agenda onbruikbaar.

Ik ben dus bang dat er iets niet lekker loopt in jouw iCloud/Mac/iPhone

Wat kan je checken:
    – log overal uit met iCloud, start alles opnieuw op en activeer iCloud op 1 device. En daarna de rest.
    – of maak een testaccount op je Mac en kijk of het dan nog steeds gebeurt.

Bijdrager
    GoeieDag

Om te beginnen: als grootgebruiker van Agenda’s syncen via iCloud, herken ik het probleem niet.

Maar het gebeurt niet altijd, neem ik aan. Dan moet er toch te deduceren zijn wanneer het wel gebeurt (bij welke handeling/agenda/etc) en welke niet?
    Je hebt het over gedeelde agenda’s, behorende bij één iCloud account, toch? Want misschien is jouw account enigszins corrupt.
    Je zou een andere iCloud account kunnen aanmaken, en kijken of het daar ook gebeurt. Kun je zelfs alle agenda’s naar die account brengen en die gebruiken.
    Heb je al eens over de Agenda sync afgezet en weer aangezet? Of uitgelogd op alle apparaten uit de iCloud account en weer ingelogd?

Bijdrager
    Portnull

Goede suggestie om het eens met een volledig schoon iCloud-account te proberen. Maar zelfs als ik dat doe, en bij het aanmaken van een activiteit wissel tussen de twee standaard ingestelde agenda’s (“Work” en “Home”), blijft het probleem bestaan. Zie hier: http://fireflies.nl/publicpress/icloud3.mov

@goeiedag Het is vrij makkelijk vast te stellen wat er verkeerd gaat: als ik tijdens het aanmaken van een activiteit wissel van kalender. Het maakt niet uit hoeveel gegevens ik heb ingevuld bij die activiteit, of tussen welke kalenders ik wissel; het gebeurt altijd. En dus blijkbaar ook onafhankelijk van welk iCloud-account.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.