7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    DennisX

Nieuw 2gb ram & macbook pro start niet op

Zoals de titel al zegt,
    ik heb net een nieuwe
    2GB PC2-5300 CL5 200pin SODIMM kingston valueram (KVR667D2S5/2G)
    binnen heb hem in m’n MacBook Pro gezet en hij gaat wel aan maar start niet op.
    Ik heb ze al van plek gewisselt, PRAM gazapt maar ik heb alleen een zwart beeldscherm
    en geen “BOING”.

Zou het geheugen DOA zijn?

Bijdrager
    Mogtje

Heey Dennis controleer ze even nog een keer door eerst ze per stuk er in te zetten dus eerst
    doe je er 1 gb in start hem op en controleer hem, start hij niet op dan probeer je stickje 2 werkt die wel is die ander stuk :D doen ze het allebij apart controleer dan of ze goed zitten je moet goed doorduwen/klikken anders wordt hij niet herkend en blijft alles zwart….

succes Mogjte

Bijdrager
    Juch

Is het DDR2? ik vermoed dat je de verkeerde module hebt gekocht. Waar heb je dat gedaan?

Bijdrager
    G-Force

Type module zit wel goed, PC2-xxxx is altijd DDR2 geheugen (ook is aan het typenummer te zien dat het 667MHz geheugen is).:)

Bijdrager
    DennisX

bedankt allemaal voor de reakties.
    Ik heb hem gekocht bij Alternate.
    Ik heb al steeds gewisseld met de modules, telkens als ik de nieuwe erbij zet heb ik een zwart
    scherm.

Ik heb ff op de kingston site gezocht op de module die ik heb gekocht en er staat geen mac bij
    supported systems.
    de KTA-MB667/2G staat wel vermeld bij mac.
    Het is dus toch de verkeerde ben ik bang :cry:

Ga maar kontakt met ze opnemen of ik hem terug kan sturen, dan haal ik er wel een bij Macsupport,
    weet ik zeker dat ie werkt.

Bijdrager
    AllStar

Je moet het echt _heel_ erg goed aandrukken, check het nog even goed . .

Bijdrager
    sypie

Ik vermoed dat het aandrukken geen probleem is van de TS aangezien bij het omwisselen de oude RAM wel werkt. Die is dus goed aangedrukt. De nieuwe RAM zal dan naar alle waarschijnlijkheid ook goed aangedrukt zitten. Het kan een DOA zijn maar het kan ook zijn dat het door jou bestelde niet hetzelfde is als het door de leverancier geleverde.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.