10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Aiko

Niet-zichtbaar-wordend-Flash-op-Windows problematiek.

Ha ha, ja ja, ‘Windows’, daarvoor zit je hier verkeerd…

Maar daar dit een forum is die 1) ik regelmatig bezoek en 2) weet dat er enigen onder jullie zijn die ‘dit hier’ ook bezoeken met Windows, al dan prive, al dan via werk of school en 3) er talloze briljante mensen dit forum bezoeken; dan toch een Windows gerelateerde vraag die ik ook liever vermijd. En wel de volgende:

Een website die ik opgezet heb voor een opdrachtgever – te weten deze hier – heeft de neiging in Windows de flashbestanden niet helemaal goed te laden. Overigens niet op alle Windows versies en browsers. Eerlijk gezegd weet ik niet specifiek op welke wel en welke niet. Ik geloof in XP met explorer niet…

Afijn, de inhoudelijke tekst van een swf scrollt verkeerd – omdat deze tekst extern wordt ingeladen vermoed ik dat deze tekst nog niet (geheel) binnengehaald is – en de navigatie verschijnt niet, lijkt ook niet binnengehaald te kunnen worden.

Op de mac – waarop het ook ontwikkeld is – natuurlijk niets aan de hand (voor zover ik het heb mogen constateren althans). Ik heb in principe helemaal niets geks gedaan. De swf-bestanden worden ‘gewoon’ aangeroepen en zijn zelf ook niet in welke wijze ook echt abnormaal wat de oorzaak ervan zijn kan.

Zij die nuttige informatie kunnen verstrekken doen mij hier veel plezier mee.

Bijdrager
    Syndic

Ik heb helaas geen antwoord op je vraag, maar ik vraag me af waarom je deze site compleet in Flash hebt gebouwd. Alles wat ik zie kan net zo makkelijk (zo niet makkelijker) in HTML gemaakt worden. Of heeft het te maken dat alle texten vanuit een extern (text) bestandje komen zodat je klant hem zelf kan bijwerken?

Bijdrager
    Aiko

Dat laatste, inderdaad.
    Gegraaf in html kan natuurlijk ook, maar mijn ervaring daarin is dat men het met een (Windows) wysiwyg-ding het gaat aanpassen met de potentiele gevolgen van dien. Het houden van controle met Flash gaat gewoon wat beter, hoewel het inderdaad wat omslachtig is.

Maar nu ik ‘draai’ op OSX kan ik gaan pogen dit soort dingen onderhoudbaar te maken met behulp van php en mysql.

Bijdrager
    macetaria

ben je niet vergeten het lettertype in te sluiten van het tekstvenster? dan heb je idd een heel ander beeld.

Normaal gezien zou flash op elk platform hetzelfde moeten zijn. Het kan natuurlijk dat ze toevallig een oudere plug-in hebben.
    Hier werkt alles prima (mac), maar ik heb nog nooit verschil ervaren in het inladen van teksten op mac/pc.

Bijdrager
    macetaria

kan je anders even een link naar die tekstfile plaatsen?

Bijdrager
    Aiko
    ”macetaria”

ben je niet vergeten het lettertype in te sluiten van het tekstvenster? dan heb je idd een heel ander beeld.

Neen, niet vergeten. Het tekstbestand van de introductiepagina is hier te vinden. Maar daar zit het probleem ook niet.

Bijdrager
    macetaria

zet onderaan je tekst een
    &loaded=done

laat een loopje (met twee frames of moviescript met enterFrame) kijken of loaded == “done” . Pas al dat het geval is ga je verder.

Bijdrager
    Aiko

Dank. Maar een dergelijk iets heb ik allang er in gebouwd. Het probleem zit ook niet in het Flash filmpje, dat weet ik gewoon zeker.

Misschien dat het in de flash aanroep in html zit. Ik heb vanuit Flash de ‘embedding’ en dergelijke laten genereren met de exportfunctie. Zou je denken, dan werkt het wel goed… Maar ik vermoed van niet.

Bijdrager
    macetaria

Ik weet in alle geval dat de Mac de object en de PC de embed tag gebruikt. Maar als die gelijk zijn, zou er geen probleem mogen zijn.

Vreemd probleem overigens, ik hoop dat je een oplossing vind….

Bijdrager
    Aiko

Ik ook. Het verschil tussen mac en pc qua embed-tags heb ik ook al ondervangen. dus dat kan het ook niet in z’n geheel zijn.

Dank voor het meedenken in ieder geval.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.