9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    anoniem

Niet-westerse fonts verwijderen uit El Capitan

Hallo allen,

Kunnen jullie me vertellen hoe ik niet-westerse lettertypen uit El Capitan gooi? Tot nu toe was het een kwestie van fontbestanden weggooien, maar dat staat het OS nu niet meer toe.

Het gaat me niet zozeer om de schijfruimte, maar meer om het feit dat mijn lettertypelijst er zo vol uitziet met allerlei fonts (Chinees, Japans, Thai, weetikveel) die ik toch nooit zal gebruiken.

Bijdrager
    Eagle1972

Je kan je fonts beheren met het programma Font Book welke je vind in je applicatie folder.
    Daar kun je fonts verwijderen of op non-actief stellen.
    Zit standaard in OSX.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  Eagle1972.

Bijdrager
    anoniem

Het punt is nou juist dat FontBook (net zoals de Finder) vertikt om de meeste niet-westerse fonts te verwijderen en beweert dat ze nodig zijn voor OS X.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  anoniem.

Bijdrager
    Eagle1972

Ik heb onlangs met het programma font book, de meeste niet westerse fonts verwijderd of op disabled gezet.
    Van enkele fonts werd dit inderdaad niet toegelaten, maar ik heb toch 80% ervan uit kunnen zetten. Ik heb helaas nog geen oplossing gevonden voor de andere fonts. Maar die 80% scheelt een hoop.

Bijdrager
    anoniem

Een groot deel lukte inderdaad wel. Maar ik hou ervan om een zo ‘clean’ mogelijk fontmenu te houden. Bovendien heeft Fontbook nogal wat nadelen; zo dien je voor veel apps uit en in te loggen als je fonts hebt verwijderd of toegevoegd en ze in het fontmenu wilt zien. Jammer genoeg zijn wat slimmere fontmanagers nogal prijzig…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    BomC op 05 oktober 2015

Het punt is nou juist dat FontBook (net zoals de Finder) vertikt om de meeste niet-westerse fonts te verwijderen en beweert dat ze nodig zijn voor OS X.

Deactiveer ze dan in plaats van ze te willen verwijderen. Dat komt voor wat jij wilt bereiken op hetzelfde neer, namelijk dat ze niet meer in lettertypemenu’s staan.

Bijdrager
    anoniem

… als ik ze zou kunnen deactiveren. Maar dat gaat niet. Apple vindt het heel erg nodig dat ik in elk geval twee Chinese fonts, een Hebreeuws iets en een Braille-versie laat staan. En zo nog wat reut. Soms ben ik ze echt goed zat.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Om welke gaat het dan? Als ik willekeurige niet-westerse lettertypes probeer te deactiveren dan werkt dat zonder problemen — maar de kans is groot dat ik niet dezelfde pakte als die bij jou niet uitgeschakeld mogen worden, en ik heb geen zin om ze allemaal te proberen:)

Bijdrager
    rombaldt

Heb het zelfde probleem hier.
    ArialHB.ttc
    ヒラギノ角ゴシック W6 (hiragino)
    Kohinoor
    PingFang
    Apple Braille

Kan niets deactiveren.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.