7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Derzug

Niet vloeiend afspelen van video's en animaties Mission Control, Launchpad etc.

Helemaal super dat Lion. Maar ik heb vooral last van 1 bug. Als ik mijn iMac enige gebruik, merk ik dat (hd)-video’s niet meer vloeiend afspelen, ook de animaties van Mission Control, Launchpad en Dashboard gaan minder vloeiend. Als ik herstart is alles weer optimaal. Iemand een vermoeden hoe dit komt? Mijn iMac is van begin 2008 met ATI HD 2600Pro kaart.

Inactief
    Anoniem

Waarmee speel je die HD video’s af?

Bijdrager
    Lauwrence

Kijk eens onder je activiteiten weergave of een bepaald proces het geheugen vol doet lopen en/of CPU belast?

Kan zomaar zijn dat je te weinig RAM hebt…

Bijdrager
    Infinitatus

Idd, ik heb dezelfde imac als jij hebt. Ik heb al een tijd geleden mijn RAM geheugen verdubbeld van 2 naar 4 Gb. Ik heb geen problemen. Lauwrence heeft gelijk.

Bijdrager
    Derzug

Geheugen is reeds 4 GB, video’s afspelen in o.a. voorvertoning, quicktime of vlc. CPU belasting moet ik ff checken… bedankt alvast.

Bijdrager
    menu

Zit je HD misschien bijna vol?, volle harddiscs zijn minder snel

Bijdrager
    Derzug

UPDATE: Het euvel van het niet vloeiend meer animeren en video’s afspelen gebeurd zo’n 5 seconden nadat de iMac uit slaapstand komt! Ik heb nog niet kunnen vinden waar het aan ligt. Maar volgens mij niet aan het geheugen, niet aan de processor, Hardeschijf? wellicht meer ruimte nodig idd. Ik ga nu ook de nodige programma’s uit en weer aan zetten, kijken of dat verschil maakt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.