8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Anytimebaby

Niet versturen, wel ontvangen bij Imessage

Hallo,

mijn zoon heeft een iPod touch 6 en maakt (net als mijn dochter) deel uit van ‘mijn gezin’. Echter sinds ik hem heb toegevoegd kan hij naar mij en mijn dochter geen berichten meer versturen. Hij ontvangt wel berichten van mij en mijn dochter en kan wel berichten versturen naar anderen die niet tot ‘mijn gezin’ behoren. Vreemd genoeg krijgt hij, als hij mij een bericht stuurt wel steeds de vermelding ‘afgeleverd’. Mijn dochter (ipod touch 5) heeft geen problemen. Ik gebruik iMessage op verschillende iphone, macbook en ipod maar op geen van deze apparaten ontvang ik zijn berichten.
    Ook kan we elkaar niet meer bereiken via FaceTime, bij mijn dochter is dat geen probleem.

Ik heb alle gegevens gecontroleerd bij hem en bij mij en we zien niks vreemds. We hebben iMessage al een keer aan en uit gezet en al een keer opnieuw ingelogd maar het probleem blijft.

Iemand een idee wat er fout gaat?

Bedankt voor de hulp!

Gerbrand

Bijdrager
    GoeieDag

Heeft iedereen een eigen Apple ID op zijn device?

Bijdrager
    tarun

De iPod een keer resetten of uit- en aanzetten?

Bijdrager
    Anytimebaby

@GoeieDag, ja iedereen heeft zijn eigen ID

@tarun
    , ook al geprobeerd maar t blijft.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties, hopelijk komen er nog meer suggesties.

Thnx!

Bijdrager
    nicj56

Onder berichten gekeken het iMessage al een keer aan en uit gezet?

Bijdrager
    Anytimebaby

@nicj56: Ja ook al gedaan. Bedankt voor je antwoord.

Bijdrager
    Anytimebaby

Inmiddels duidelijk wat het probleem was maar helemaal snappen doe ik het niet.

Hij had op zijn iPod zijn eigen iCloud-account toen ik hem op mijn iCloud account liet inloggen doet alles het weer. Blijkbaar kunnen ‘gezinsleden’ niet hun eigen iCloud account gebruiken.

Bijdrager
    tarun

Een iPod heeft geen 0629269549nummer. Dus heeft dat AppleId ook geen 06 en de jouwe wel (?). Misschien is dat het verschil. Hier in het gezin wordt namelijk wel geiMessaged zonder problemen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.