24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:

Bijdrager
    koekiewous

Niet tevreden met iOS 9.

Sinds ik iOS 9 op mijn 4S heb draaien is mijn telefoon alleen maar langzamer geworden (met elke twee drie dagen wel weer een beetje).
    Ik vind dat erg vervelend en heb in mijn beleving de hemel en de aarde al flink bewogen om weer terug te gaan naar iOS 8.
    Dit is me helaas nog niet gelukt, en ik zit nu niet allen met een iPhone die in herstelmodus blijft hangen, maar ook nog eens een die persee de update van gisteren of eergisteren wil installeren voordat hij überhaupt wil herstellen.

Allemaal erg vervelend. Kent iemand een manier om toch nog de laatste versie van 8 op mijn 4S te krijgen?
    Ik sta werkelijk open voor alles, ongeacht wat iemand anders zijn/haar mening daar ook over is.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Bijdrager
    OMT-fan

Bijdrager
    jackybe67

Je gaat niet meer terug kunnen naar iOS8.

Download de juiste software via de onderstaande link. Open iTunes en druk op “Alt” en kies herstel. Ga naar de software die je hebt gedownload en herstel iPhone.

http://www.redmondpie.com/download-ios-9.0.2-links-for-iphone-ipad-ipod-touch-ipsw/

Bijdrager
    koekiewous

Helaas is dat niet meer mogelijk. (is een van de dingen die ik al heb geprobeerd)
    Heb zelfs mijn Mac terug gezet naar voor 16 september om aan een oudere itunes te komen maar ook dat zonder succes.
    Zou dit probleem met een jailbreak te verhelpen zijn? (gebruik je dan andere servers die nog wel de 8.4 kunnen signen)
    Los hiervan snap ik Apple ook gewoon echt niet, laat mensen vrij of in ieder geval de mensen die nu tegen een probleem aan lopen (iPhone 4S = traag) waardoor al het genot verdwijnt als sneeuw voor de zon.:(

Bijdrager
    jackybe67

Normaal zou de 4S terug snel moeten zijn na herstel.

Bijdrager
    Niels

Je kunt niet meer terug naar 8.4.1 want deze wordt niet meer door de  servers geverifieerd. Je kunt het beste je iPhone herstellen naar iOS9.0.2 en vervolgens als nieuwe iPhone configureren en alleen de dingen installeren die je echt gebruikt.

Bijdrager
    bert1976

Altijd eens goed checken en zoeken op fora alvorens blindelings te updaten, dan heb je dergelijke problemen niet

Bijdrager
    koekiewous

Goeie tip man!

Bijdrager
    gipsman

9.1 zit er aan te komen en dan lacht het leven je weer toe.
    In afwachting een dumbfoon voor €25 en de rest op mac zoals in het stenen tijdperk…

Bijdrager
    TypeWriter

Heb mijn ipad 2 net omgezet van iOS7 naar iOS9.0.2 en mijn conclusie is: Shit.
    Niet doen. In mijn geval heb ik het gedaan vanwege een app die echt niet onder iOS7 draait, maar ik heb er toch meteen spijt van.

– hij is traag als poppestront geworden.
    – apps zoals Safari en Mail klappen er om de haverklap uit
    – je schiet er qua functies vrijwel niets mee op, want de echt leuke dingen worden niet ondersteund (hardware)

Dus heel simpel advies: NIET DOEN!!

Bijdrager
    TypeWriter

Ik vraag me twee dingen af:

1. Waarom staat Apple niet toe om bepaalde apparaten te downgraden naar een eerdere iOS versie? Bijv. alle apparaten met een A5 processor naar iOS7, wat de laatste versie was die acceptabel presteerde.
    Technisch is er geen enkel beletsel, want ze kunnen dat signing proces natuurlijk activeren voor bepaalde modellen.

2. wat zou de beste mogelijkheid zijn om Apple te dwingen om punt 1. toch uit te voeren. Petitie? Rechtzaak?

Bijdrager
    hatolex

Punt 2.

Ik denk een rechtszaak .

Bijdrager
    dennissch
    TypeWriter op 18 oktober 2015

Ik vraag me twee dingen af:

1. Waarom staat Apple niet toe om bepaalde apparaten te downgraden naar een eerdere iOS versie? Bijv. alle apparaten met een A5 processor naar iOS7, wat de laatste versie was die acceptabel presteerde.
    Technisch is er geen enkel beletsel, want ze kunnen dat signing proces natuurlijk activeren voor bepaalde modellen.

2. wat zou de beste mogelijkheid zijn om Apple te dwingen om punt 1. toch uit te voeren. Petitie? Rechtzaak?

Ze willen zoveel mogelijk mensen op de laatste versie(s) zetten zodat ze zich meer focussen op de laatste versie(s) en reden 2 is security, ze willen gebruikers een zo’n veilig mogelijk systeem aanbieden. En jouw vragen wbt het dwingen, dan moet je eerder aan een rechtzaak denken dan aan een petitie denk ik zo.

Bijdrager
    TypeWriter

Tsja, ik snap wel dat ze uit oogpunt van support en security zoveel mogelijk gebruikers willen laten switchen, maar de hardware – in dit geval een A5 processor- wordt niet sneller. En ze zullen zelf toch ook hebben kunnen vaststellen dat dit voor veel toepassingen niet acceptabel is.

Ik vraag ook niet om een maintenance upgrade van iOS 7, maar om de mogelijkheid om zelf actief en bewust voor een ouder systeem te kunnen kiezen, daarmee een security risico op de koop toe nemend.
    Ik ben bereid om me door 10 disclaimers en bevestigingsdialogen heen te klikken, en ik ben zelfs bereid om voor een downgrade tool te betalen.
    Maar geef mensen toch in elk geval de **mogelijkheid** om dit te doen.

Of zorg dat de performance acceptabel blijft natuurlijk, maar dat schijnt dus niet te kunnen.

Bijdrager
    dennissch
    TypeWriter op 18 oktober 2015

Tsja, ik snap wel dat ze uit oogpunt van support en security zoveel mogelijk gebruikers willen laten switchen, maar de hardware – in dit geval een A5 processor- wordt niet sneller. En ze zullen zelf toch ook hebben kunnen vaststellen dat dit voor veel toepassingen niet acceptabel is.

Ik vraag ook niet om een maintenance upgrade van iOS 7, maar om de mogelijkheid om zelf actief en bewust voor een ouder systeem te kunnen kiezen, daarmee een security risico op de koop toe nemend.
    Ik ben bereid om me door 10 disclaimers en bevestigingsdialogen heen te klikken, en ik ben zelfs bereid om voor een downgrade tool te betalen.
    Maar geef mensen toch in elk geval de **mogelijkheid** om dit te doen.

Of zorg dat de performance acceptabel blijft natuurlijk, maar dat schijnt dus niet te kunnen.

Ik begrijp je helemaal. Zelf een iPad 3 gehad tot voor kort. die redelijk snel draaide onder iOS 7, en erg matig onder iOS 8. Heb nog 9.0.2 erop gezet om te checken of dat verbetering gaf, maar toen werd het nog erger. Heb hem snel nog DFU hersteld naar 8.4.1 (werd toen nog gesigned) en toen verkocht. Nu een Air 2.

Bijdrager
    TypeWriter

Ik denk dat ik ga beginnen met een open brief aan Tim Cook.

Maar ik zal wel niet de eerste zijn…

By the way: is een downgrade wel mogelijk na een jailbreak?

Bijdrager
    hatolex

@TypeWrite,

Je bent niet verplicht om Apple producten te kopen. En als je het niet eens bent met bepaalde ontwikkelingen kun je besluiten over te stappen op een ander merk natuurljk. Apple heeft namelijk niet jouw toestemming nodig om iets te wijzigen, daar bij komt dat je bij de installatie op accoord hebt getikt vwb de voorwaarden. ( Die ik overigens niet gelezen hebt, dus geen idee wat daar instaat.😃)

En ik heb hier ook een iPad 2 in gebruik, en ik heb er geen klachten over met IOS 9.

Bijdrager
    TypeWriter

Dank voor de tip!

(niet)

Bijdrager
    TypeWriter

@hatolex:

eens even denken….. je werkt bij Apple!:lol:

Bijdrager
    Nora is back

Het gaat Apple niet zozeer om aansprakelijkheid, meer om het risico op negatieve publiciteit volgens mij. Wanneer er veel mensen oude os-en blijven gebruiken en deze worden op een gegeven moment toch gehackt, dan wijst iedereen gewoon naar Apple, wat ze eerder ook hebben gezegd en wilden ondertekenen, hebben ondertekend.

Een product mag op een gegeven moment ook gewoon niet meer voldoen en vervangen worden. Na zo’n 4 jaar op de markt te zijn is dat niet vreemd. Apple verdient zijn geld ook juist met hardware, zo betaal je ook voor de software e.d.

Hier een iPad mini eerste generatie (nagenoeg idem hardware), wel met iOS 7. Wordt ook langzamer. Maar filmpjes kijken gaat nog prima. Ik kan er een kind nog blij mee maken, koop zelf een nieuwe en kan dan weer zonder probleem 4 jaar verder.

Mijn advies, koop een nieuwe iPhone (of tweede hands een meer recente) en maak iemand in je omgeving blij met je huidige 4S. Dat scheelt een hoop energie. Het is in mijn ogen niet vreemd dat je nu je 4S moet vervangen na 3/4 jaar gebruik.

Voor in de toekomst, wanneer je weet dat je verouderde hardware hebt( hardware meer dan 2 jaar geleden uitgebracht), niet updaten totdat hè heel zeker bent van dat dit positief zou uitpakken. En nog beter natuurlijk, altijd minimaal een maand of twee wachten, ook wanneer je nieuwere hardware hebt. 90% van de bugs zij dan in de .1 versie opgelost en dan heb je eigenlijk pas echt de volwassen versie. De .0 versie is vaak toch nog deels een soort beta, zo blijkt vaak. Dit blijf ik wel vreemd vinden, maar toch is het zo. Kijk bijvoorbeeld nu naar Office op OSX. Dat is niet in de beta test fase naar boven gekomen. Wanneer er blijkbaar schaalvergroting plaats vindt komen vaak toch weer andere zaken boven. Beter even blijven zitten en dan daarna overstappen.

Alles bij werkt nog perfect, afgelopen weken geen updates gedaan, ook al geeft OSX voortdurend interne spam om up te daten, ik kies telkens later:)

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Nora is back.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Nora is back.

Bijdrager
    hatolex

@typewriter,

Zonder nadenken, nee ik werk niet bij Apple 😊

Waar ik wel over nadacht was jouw epistel, en ik dacht, er zit bij de schrijver een steekje los. 😉

Eenrechtzaak starten om dat op een betrekkelijk oud model iPhone het nieuwste iOS niet helemaal lekker werkt in jouw ogen.

Jaja.

Bijdrager
    TypeWriter

Ach laat ook maar zitten

Bijdrager
    hatolex

Oké laten we het hierbij.:-D

Bijdrager
    whaha
    Nora op 19 oktober 2015

Het gaat Apple niet zozeer om aansprakelijkheid, meer om het risico op negatieve publiciteit volgens mij. Wanneer er veel mensen oude os-en blijven gebruiken en deze worden op een gegeven moment toch gehackt, dan wijst iedereen gewoon naar Apple, wat ze eerder ook hebben gezegd en wilden ondertekenen, hebben ondertekend.

Een product mag op een gegeven moment ook gewoon niet meer voldoen en vervangen worden. Na zo’n 4 jaar op de markt te zijn is dat niet vreemd. Apple verdient zijn geld ook juist met hardware, zo betaal je ook voor de software e.d.

Hier een iPad mini eerste generatie (nagenoeg idem hardware), wel met iOS 7. Wordt ook langzamer. Maar filmpjes kijken gaat nog prima. Ik kan er een kind nog blij mee maken, koop zelf een nieuwe en kan dan weer zonder probleem 4 jaar verder.

Mijn advies, koop een nieuwe iPhone (of tweede hands een meer recente) en maak iemand in je omgeving blij met je huidige 4S. Dat scheelt een hoop energie. Het is in mijn ogen niet vreemd dat je nu je 4S moet vervangen na 3/4 jaar gebruik.

Voor in de toekomst, wanneer je weet dat je verouderde hardware hebt( hardware meer dan 2 jaar geleden uitgebracht), niet updaten totdat hè heel zeker bent van dat dit positief zou uitpakken. En nog beter natuurlijk, altijd minimaal een maand of twee wachten, ook wanneer je nieuwere hardware hebt. 90% van de bugs zij dan in de .1 versie opgelost en dan heb je eigenlijk pas echt de volwassen versie. De .0 versie is vaak toch nog deels een soort beta, zo blijkt vaak. Dit blijf ik wel vreemd vinden, maar toch is het zo. Kijk bijvoorbeeld nu naar Office op OSX. Dat is niet in de beta test fase naar boven gekomen. Wanneer er blijkbaar schaalvergroting plaats vindt komen vaak toch weer andere zaken boven. Beter even blijven zitten en dan daarna overstappen.

Alles bij werkt nog perfect, afgelopen weken geen updates gedaan, ook al geeft OSX voortdurend interne spam om up te daten, ik kies telkens later:)

Het gaat niet alleen om negatieve publiciteit, maar ook om positieve. Ze vinden het altijd heel erg leuk bij Apple om aan te geven hoeveel iDevices overgestapt zijn op iOS X. (Pun intended).

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.