17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    F_Vervoort

Niet te geloven, Microschoft weer … (Powerpoint)

Hallo allemaal,

ik moet hier dringend een powerpointpresenatie maken. Eentje met animatie. Nu zit ik hier al de hele dag te zoeken naar een oplossing en wat blijkt nu? PP voor Mac kan het weer niet. Waar gaat het om? Ik moet enkele kaders in een beeld laten schuiven op een bepaalde lijn (path), om dan het kader in de achtergrond te laten verdwijnen. Dat path-gedoe wil maar niet lukken. En wat lees ik net op hun site:

Opmerking: Wanneer u PowerPoint 2008 voor Mac gebruikt, kunt u animaties met een animatiepad afspelen die zijn gemaakt met Microsoft Office PowerPoint 2007, maar u kunt geen nieuwe animaties met een animatiepad invoegen.

Dus ik koop hier afgelopen week een volledig nieuwe versie van Office om die job te maken, en met de vorige versie ging het. Niet meer met de nieuwe.

SCHANDALIG!!!!

Wie weet een oplossing? En nee, Keynote is geen optie.

groetjes

Bijdrager
    DrStrange

Wellicht zeg je het zelf al:

”F_Vervoort”

met de vorige versie ging het

”F_Vervoort”

Wie weet een oplossing!

Bijdrager
    F_Vervoort

@Dr. Strange

Ik heb die echter niet. Ik koop niet elk jaar een update en zeker niet van M$.

Ondertussen ben ik te weten gekomen dat het op Mac nooit gewerkt heeft:

PowerPoint 2008 offers a number of improvements, but a few things are still disappointing. The process of embedding QuickTime movies into a presentation is improved, but manipulating the video during a presentation is still a chore. Path animation, the ability to define a path and then animate a slide or object moving along the path, something the Windows version of PowerPoint has had for some time, is still missing in the Mac version.

http://macs.about.com/od/applications/fr/office2008_2.htm

Ach ja, ik zoek dan maar een alternatief…

Bijdrager
    imacbrielle

de nieuwste keynote uit iWork ’09 is zelf krachtiger als pp ’08
    met zelfs meer features en volledig compatible met office
    http://basboerman.nl/blog/apple/144-apple-introduceert-iwork-09.html
    8)

Bijdrager
    F_Vervoort

Dat volledig compatibel kan je op je buik schrijven.

Ik heb hier alles ook in Keynote ’09 aangemaakt. Werkt perfect en was zo klaar in Keynote.

Maar animaties worden niet meegenomen naar Powerpoint.

Bijdrager
    palahala
    ”imacbrielle”

de nieuwste keynote uit iLife ’09 is [..] volledig compatible met office

Dus een export naar Office formaat zou dergelijke path animations wél ondersteunen? Of volledig compatible met Office for Mac — waarmee die path animations niet ondersteund lijken te worden?

Ik zou trouwens niet graag een presentatie in Keynote maken en er dan maar blind op vertrouwen dat dit op een Windows Office gaat werken. Dan zou ik toch echt mijn eigen notebook aan de beamer hangen, of exporteren naar een Flash formaat ofzo.

Bijdrager
    F_Vervoort

Sterker nog: als je een presentatie exporteert vanuit Keynote -> MS-PP, dan krijg je de melding dat animaties niet worden ondersteund. Dus zo compatibel is het alemaal niet.

Bijdrager
    japser909
    Bijdrager
    F_Vervoort

@jasper909

Dat filmpje is in “stop motion”-techniek en heeft niets te maken met animatie in PP.

Bijdrager
    Rub3n

het is Microsoft en niet MicroSchoft…

Bijdrager
    F_Vervoort

@Rub3n

Zo kom ik ook aan jou aantal berichten.

Bijdrager
    palahala
    ”F_Vervoort”

@Rub3n

Zo kom ik ook aan jou aantal berichten.

Ik ben het met je eens, maar ik had een kleine S in Microschoft wel beter gevonden dan MicroSchoft. Want ja, er zijn inderdaad mensen die MicroSoft in plaats van Microsoft schrijven, en dat slaat écht nergens op.

Beide varianten van Microschoft suggereren bij mij trouwens dat het maar een klein schoffie is, en ik vraag me af of de TS dat wel bedoelde;-)

Bijdrager
    palahala
    ”japser909″

”I am a Pc and i run unix”
    “I am an Apple and i run unix asswell”

Is dat “asswell” een grapje?

Bijdrager
    F_Vervoort

@Palahala

Misschien was ik een beetje te “driftig” na zo’n hele dag zoeken naar een oplossing die er niet is. Maar goed. Ik heb je raad opgevolgd en heb er een kleine “s” van gemaakt. :innocent:

Bijdrager
    palahala

:-)
    En dan is nu het wachten op iemand die over de kleine P in Powerpoint valt;-)

Moderator
    Night

:sotp:

Bijdrager
    Ouistiti

Sommige animaties die je maakt in een slideshow op PPT for Mac komen er niet door als je de slideshow later bekijkt op een Windows-PC met bijvoorbeeld Office 2007. Da’s mijn ervaring. Opletten dus!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.