8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    mick1

Niet opstarten na installatie nieuwe printer OPGELOST!!!!!

Vandaag heb ik een nieuwe Canon Pixma M620 gekocht en geinstalleerd op de Imac.
    Echter wanneer ik de USB kabel in de Mac laat zitten, wat normaal is, kan hij niet meer opstarten. Het scherm blijft grijs met het appeltje erin.
    Wanneer ik opstart met de USB kabel eruit gaat het wel goed. Wanneer ik de kabel dan weer aansluit na het opstarten kan ik weer gewoon printen.
    Dit lijkt me niet normaal.

Iemand misschien ervaring met dit verschijnsel?

Bijdrager
    Hansi2124

Probeer eens een andere USB-ingang. Misschien is er 1 van kapot….

Bijdrager
    mick1

Hoi Hansi,

Ik heb hem aangesloten achterop de Imac, en op het toetsenbord, beide met hetzelfde probleem.
    Na het opstarten aansluiten, dan werkt het wel.

Bijdrager
    Hansi2124

Dan zou er ook nog een kink in de kabel kunnen zitten, hoewel het wel apart is dat hij het altijd wel doet na de opstart:o

Bijdrager
    mick1

Zelfs de kabel ik ik vervangen door een andere. ook een USB pooort gebruikt van mijn cardreader, en wederom niet opstarten. Alleen het grijze scherm met het appeltje erin.

Grrrr. Soms wordt ik moedeloos van de Imac.

Draadloos blijft ook een ramp, en nu dit weer.

Bijdrager
    Hansi2124

Hoezo de Mac de schuld geven? Eerst weten wat de oorzaak is, nietwaar?;-)
    Probeer de installatie ongedaan te maken door alles wat geïnstalleerd is (voor zover je weet), incl. voorkeurbestand in de prullenbak te gooien (misschien heb je AppZapper of AppDelete), schijfbevoegdheden herstellen en dan installeren en weer schijfbevoegdheden herstellen.

Bijdrager
    mick1

Wanneer je de mac opstart, mag de Canon schijnbaar niet aanstaan. Wanneer deze uitstaat, en je de mac dan opstart is er niks aan de hand.

Ik kreeg juist het advies om de printer aan te laten, zodat de printkop niet iedere keer bij het aanzetten wordt gereinigd, waardoor er niet zoveel inkt verloren gaat.

Bijdrager
    Hansi2124

Ok, dan weten we dat ook weer;-)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.