18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    ottovds

niet of moeilijk mac-compatibele hardware

Veel van de problemen hier op het forum gaan over niet mac-compatibele hardware. Ik wil het niet meemaken om ooit iets vekeerd te kopen, en daarom start ik deze topic.

Mijn eigen ervaringen zijn de volgende
    -koop nooit een 3th party usb-modem (altijd ethernet)
    -kijk steeds op de verpakking van het product

enfin, eens benieuwd of er nog zo’n dingen zijn die je mac verzieken.

Bijdrager
    yabbanoname

tis niet zoveer de hardware, maar de software/driver ondersteuning …

Bijdrager
    wjgmspeedy

Ik internet al 4 jaar probleemloos met het groene Alcatal usb-modem dat ik destijds van de KPN kreeg. Ik weet dat veel mensen er nogal problemen mee hadden, maar ik dus niet.
    Toch ga ik binnenkort overstappen op een ethernetmodem, omdat de pc van mijn vriend ook via de adsl-lijn online moet, en dat gaat dus niet met een usb-mocem.

Bijdrager
    ottovds

– ik zal minder snel geneigd zijn een product te kopen als ik daarbij ook nog software/drivers moet downloaden hoor.
    -usb(-modems) nemen meer weg van de CPU: dit is nog een reden

Bijdrager
    Nikita

USB modems zijn toch ook maar voor één computer tegelijkertijd? En verder heb je de ramp met USB wifi sticks die het vaker niet dan wel doen.

Bijdrager
    ottovds

Kijk eens naar de bouw van een computer.
    usb gaat langs de bus, ethernet en firewire hebben een veel kortere weg af te leggen.
    Dus ethernet en firewire vertragen de rest minder als usb doet. Firewire is volgensmij de toekomst hoor

Bijdrager
    KarelWillem
    ”ottovds”

…Firewire is volgensmij de toekomst hoor…

Lol. Jij bent zeker pas geleden onder één of andere steen vandaan gekropen? :wink:

FireWire wordt juist steeds minder ondersteund (helaas). Weleens gelet op welke aansluiting Apple er op de nieuwe iPods doordrukt? FireWire zoals bij de oudere iPods? Nou nee… USB dus.

Bijdrager
    ottovds

ik kijk naar de technologie man

firewire komt steeds meer voor in de windows-vriendjes

ook al gemerkt?

Bijdrager
    Nikita

Ik wel… Maar toch, 1 FireWire poort tegen 6 USB 2.0 poorten? Uh…
    Nouja, daarbij, merk jij zoveel verschil tussen USB en FireWire? Ik dus niet…

Bijdrager
    ottovds

kijk eens bij de externe HD’s? je zult het verschil wel merken

Bijdrager
    Nikita

In m’n portomonnee ja… In snelheid van data-overdracht zullen de 3 minuten bij grote hoeveelheden me aan m’n anus oxideren :?
    Bij kleine bestandjes kan je beter USB hebben, die is daar sneller bij.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”ottovds”

ik kijk naar de technologie man

firewire komt steeds meer voor in de windows-vriendjes

ook al gemerkt?

Je kunt wel kijken naar de technologie en vinden dat FireWire beter is dan USB-2 (vind ik ook), maar dat neemt niet weg dat (en zeker bij je Windows-vriendjes – heb je die dan? -) FireWire verre van een geliefde standaard is.

Zoek eens naar een FireWire scanner, FireWire harddisk, FireWire webcam? Allemaal apparaten die optimaal zouden profiteren van FireWire. En toch nauwelijks verkrijgbaar in het Windows-wereldje. Wel wordt je doodgeknuppeld met USB-2 rommel.

FireWire is tot nog toe alleen echt geaccapteerd en omarmd in het video-kamp, die er heil in zagen hun digitale video-camera’s hier mee uit te rusten. En zelfs daar zie je een stevige kentering naar andere technieken.

Kijk eens even naar de nieuwe digitale video-camera’s:
    JVC Everio serie. FireWire aansluiting? Nou nee. USB-2!
    Canon MVX serie. FireWire? Ehm, nee. USB-2

Alleen maar roepen dat iets de beste techniek is, heeft dus niet zoveel zin.
    Of we willen of niet; je zult toch moeten inzien dat USB-2 duidelijk aan de ‘winnende hand’ is.

Bijdrager
    Nikita

Video-2000 was toch ook een betere technologie van VCR?

Bijdrager
    ragoooon

Niet weer die discussie tussen firewire en usb :( , kunnen we niet beter on-topic blijven?
    Heb nog geen problemen met hardware producten gehad, maar controleer wel altijd of het mac compatibel is, anders koop ik het niet.

Bijdrager
    KarelWillem

Maar we dwalen nu wel héél erg stevig af zie ik.

Ik heb onlangs nog een ‘Windows-harddisk’ gekocht. Ondanks dat er op doos stond dat hij Mac-compatible was, was het ding goddamned geformatteerd als NTFS. Héél handig op een Mac ja. De bijgeleverde software voor de Mac bleek niet-bestaand en met Schijfhulpprogramma was er niets met de schijf aan te vangen.

Ondanks een zeer vriendelijke verkoper – die er alles aan heeft gedaan en zelfs contact heeft gehad met de fabrikant van de schijf – is het niet gelukt dat ding op mijn iMac werkend te krijgen.

Toen maar een Mac-specifieke schijf gekocht.

Bijdrager
    ottovds

kan je ook een even het type en merk van die HD geven?

Bijdrager
    Nikita

Da’s inderdaad wel beroerd, om ‘m op een Mac werkend te krijgen moet je ‘m via Windows gaan formatteren naar FAT32 en daarna op je Mac weer naar HFS+. Moeten ze ’s een oplossing voor verzinnen, dat je gewoon gelijk de schijf kan formatteren naar HFS+ met Schijfhulpprogramma.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”ottovds”

kan je ook een even het type en merk van die HD geven?

XXod. XD 21b

http://www.xxodd.nl/producten/extschijven/xd21b/specs.php

”Nikita”

…om ‘m op een Mac werkend te krijgen moet je ‘m via Windows gaan formatteren naar FAT32 en daarna op je Mac weer naar HFS+. ….

En zelfs dat kregen ze niet voor elkaar.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.