13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Niet mogelijk om apps te verwijderen (iOS 12.01) [opgelost]

Wanneer ik een app wil verwijderen, verschijnt er geen wiebelend icon met een x erin.

Wel opties zoals o.m. “deel”, “zoeken”.

Na zoeken op het net zou de oplossing te vinden moeten zijn via algemeen/beperkingen, dit is binnen mijn iOS niet te vinden..

Zou ook met 3D touch te maken kunnen hebben, is er bij mij ook niet meer..

Er zijn ook andere manieren om een een App te verwijderen, maar ik wil nu alleen verplaatsen.

Het “probleem” is ontstaan na het overzetten naar een nieuwe telefoon..

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 4 dagen geleden door  Pete.Z.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@goeiedag,

Dat had ik al gevonden is vrijwel niet te doen, na 10 keer opnieuw proberen gelukt om een icoon te verplaatsen..

Kan dat niet anders? het toestel waar het systeem vanaf komt heeft dit niet…

Ergens druk instellen? 3D Touch uitzetten?

Bijdrager
    GoeieDag

Ik heb het zelf nog een even geprobeerd op een iPhone met 3D hier, en zie het probleem helemaal niet.

Voor het 3D menu moet je hard drukken, voor het ‘wiebelen’ leg je gewoon je vinger erop, zonder kracht. Een duidelijk voelbaar groot verschil.

Maar, moet ik jou vertellen iets subtieler (in je bewegingen) te worden?!

Bijdrager
    TheBigZ

GoeieDag op 1 november 2018 om 19:09
    Maar, moet ik jou vertellen iets subtieler (in je bewegingen) te worden?!

Je kunt het proberen, of het helpt is een tweede…;-)

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@thebigz,

Niemand zo subtiel als ik…

Ik denk dat het ook afhankelijk is van het model iPhone, mijn eigen toestel, Tien-er, gedraagt zich op dit gebied totaal anders dan zes-es van mijn partner…, misschien moet ik maar een gebaar maken bij de eerstvolgende gelegenheid…

Haar vorige was een zes, daar was 3D touch niet eens mogelijk..

Deze Tien heeft het überhaupt niet meer dacht ik, Apple wilde er ook vanaf..

Bijdrager
    GoeieDag

Je kunt de gevoeligheid instellen; misschien staat dat op een beetje te veel/te weinig in jouw “Tien-er” (huh?)

Tevens kun je het helemaal uit zetten.

Instellingen>Algemeen>Toegankelijkheid>3D Touch.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Goeiendag,

Spreektaal geschreven: Tien-er = Xr

Instellingen>Algemeen>Toegankelijkheid>3D Touch,  is op mijn Xr niet aanwezig.

De 6s is momenteel niet binnen mijn bereik, heb daar eerder ook tevergeefs naar gezocht, zal het nogeens checken. (zou me veel geld kunnen besparen)

P.S. beiden hebben iOS 12.1.

Bijdrager
    GoeieDag

Spreektaal? Jij bent toch ook geen 15 meer of wel dan. Praat Nederlands met me.

Die iPhone Xr van jou heeft geen 3D Touch, maar Haptic Touch: het verschil tussen 3D Touch en Haptic Touch

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Topicnaam aangepast, toch gevonden hoe 3D touch uit te zetten op 6s, het was mogelijk bij Instellingen>Algemeen>Toegankelijkheid-Interactie

P.S. @goeiedag, ik vind Tien-er en Zes-es prima Nederlands…..

Bijdrager
    GoeieDag

Ik had toch al precies aangegeven hoe je het kunt beïnvloeden, dan wel uit zetten? Of heb jij een soort van eigen iOS 12?

Doe dan niet alsof je het in een keer zelf weet.

Tien-er en Zes-es“? Waarom noem je iOS 12 eigenlijk geen ‘Jos-twaluf‘?!. Rare vogel ben je toch.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 4 dagen geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@goeiedag,

Mijn schrijfwijze van Tien-er was speciaal voor jou, nu kan jij de naam van deze iPhone ook goed uitspreken…

BTW, iOS 12 spreek je uit als “ai os-twaalf” en niet zoals jij het hierboven schrijft..

Niks te danken hoor…

Bijdrager
    GoeieDag

Wat jij wilt.

Maar snap je nu wel hoe je telefoon werkt? Want daar ging deze vrij onbenullige vraag over.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.