5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    .Ronald

Niet mogelijk om windows share te benaderen.

Ik heb sinds afgelopen maandag mijn MacBook Pro 2ghz. Ik ben er ontzettend blij mee. Echter loop ik wel tegen een puntje aan. Ik probeer de shares van mijn Windows 2000 te bereiken. Ik zie de server wel en zodra ik verbinding probeer te maken krijg ik ook daad werkelijk het login schermpje.

Echter vul ik het goede wachtwoord in maar krijg geen toegang. In het console staat onderstaande tekst:

[code:1:76160596a3]mount_smbfs: error from NetrShareEnum call: status = 0x00000005
    mount_smbfs: tree connect phase failed: syserr = Permission denied
    mount_smbfs: could not login to server OXYWIN: syserr = Permission denied[/code:1:76160596a3]

Zodra ik in een ander netwerk hang met een Windows XP client kan ik deze wel goed bereiken en de shares gebruiken.

Heeft iemand een idee betreffende dit probleem? alvast bedankt!

Bijdrager
    vanhaze

Ik ken deze foutmelding.

Bij mij lag het aan de username die ik niet goed gespeld had ingevuld om te connecten.

Daarna was het probleem opgelost.
    Alleen vaag dat je dan zo’n melding krijgt over die alias.

Rob.

Bijdrager
    .Ronald

Ja, echter inloggen via Remote Connection gaat wel goed. Ook met een windows laptop inloggen gaat perfect.. en ook daar tiep ik het wachtwoord in dus daar kan het niet aan liggen. Ik denk persoonlijk aan het Kerberos protocol.. maar zeker weten doe ik het niet. Kerberos wordt namelijk ook gebruikt bij een XP client en zoals in bovenstaande melding werkt het daarbij wel.

Lokaal beveiligings beleid van de server zou het aan kunnen liggen. Deze heb ik nagekeken en het 1 en ander uitgeschakeld.. echter was dat ook een “no go”…

Bijdrager
    nilmedia

Ik had een soort gelijk probleem op mijn Windows 2003 server. Voor mij was de oplossing “Services For Macintosh” op de server te installeren én daarna de shares zowel Windows als Mac accessable te zetten.

Bijdrager
    .Ronald

Helaas, ook deze service heb ik geinstalleerd…

[code:1:62f44b1ca5]===== zaterdag 18 maart 2006 15:10:08 uur Europe/Amsterdam =====
    mount_smbfs: error from NetrShareEnum call: status = 0x00000005
    mount_smbfs: tree connect phase failed: syserr = Permission denied
    mount_smbfs: could not login to server OXYWIN: syserr = Permission denied[/code:1:62f44b1ca5]

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.