3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Vluggie

Niet meer SKimmen in Imovie

Ik ben bezig met het monteren van een filmpje in Imovie.
    Na ongeveer een kwartier ontstaat een probleem en werkt het zogenaamde skimmen niet meer. Als ik met de cursor over de videoclips ga beweegt het beeld niet mee. Het afspelen via de spatiebalk gaat wel goed.

Ik heb contact gehad met Apple en de volgende acties al gedaan: Schijfbevoegdheden hersteld, Cache geleegd, com.apple.iMovieApp.plist verwijderd. Dit heeft allemaal niet geholpen.

Het filmpje bevat wel ongeveer 400 clips welke rechtstreeks via de HD Panasonic SD10 camera zijn geïmporteerd. De totale grote van de clips in Imovie is ongeveer 20GB. Ik heb een MBPro Retina 2,3 ghz 8GB ram.

Nu heb ik gehoord dat het zou kunnen door de grootte van de file en dat mijn MB weleens niet krachtig genoeg zou kunnen zijn. Ik kan handmatig de AVCHD files van de camera omzetten naar Mpeg. Uit ervaring weet ik dat de clips dan zo\\\’n 70% kleiner worden wat betreft Mb\\\’s.

Klopt dit of zijn er nog andere oorzaken?

Bijdrager
    tarun

Je MBP is krachtig genoeg. Wel lees ik dat de Retina-uitvoering softwarematige problemen heeft met het scherm. Misschien is dat de oorzaak. Heb je de laatste updates al geïnstalleerd?

Bijdrager
    Vluggie

@Tarun

Ik heb alle updates gedraaid.

Bij Apple vertelde ze me dat ik Imovie moest verwijderen en vervolgens opnieuw moest installeren, maar dat lijkt mij stug dat dat de oorzaak kan zijn. Overigens werkt het skimmen wel weer als ik Imovie afsluit en weer opstart, maar na 15 minuten lukt het niet meer.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.