13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    12349843

Niet kunnen ‘slepen’ van documenten

beste medemaccers,
    net kon ik geen één file slepen met de muis. dus geen bestanden in mappen zetten, verplaatsen ed. ik restartte de computer met enig resultaat; voor laten we zeggen een half uur was het mogelijk om documenten en mappen te verslepen maar daarna was dat ook plotseling niet meer mogelijk
    misschien herkent iemand dit probleem of weet een oplossing, behalve elk half uur de computer opnieuw opstarten;)

Groet, de Juliuz

Bijdrager
    SvS

Welk macOS heb je draaien op je Mac?

Bijdrager
    Ganymedus

misschien een swap file die niet meer geschreven of gemuteerd kan worden?

Bijdrager
    GIJay

hij draait waarschijnlijk 10.2.unstable

hehehe

sorry:(

Moderator
    Lucas Raggers

Ik heb het ook eens gehad met m’n iBook (heb je ook een iBook?). Ging toen vanzelf weer weg. En het was met een systeem update voorgoed verdwenen. Ik dacht 10.2.4.

Bijdrager
    Jan-Willem

had ik ook last van. Herstarten hielp bij mij.

Bijdrager
    Ruben

Idem hier… na het veelvuldig verkassen van foto’s (zo’n 2000) naar allerlei nieuwe folder kon ik ook ineens geen icoontjes meer verslepen. Aanklikken ging prima, Ctrl-Klikken ging prima, maar ze van hun plaats krijgen ho maar!:-P Heel eigenaardig probleem, overigens ook op een iBook met Mac OS X 10.2.8…

Bijdrager
    12349843

ikke een emac 10.2.6
    en 1x raden; het probleem heeft zichzelf alweer opgelost..!
    mooi, al blijft het vreemd…
    in ieder geval bedankt voor jullie reacties

Moderator
    Adriaan Mol

Ik heb (al een hele tijd geleden) hetzelfde probleem gehad.. heb toen (voor de eerste keer, en nog steeds de laatste keer) het systeem opnieuw moeten installeren.. maar ik hoor hier dus dat een OS update momenteel genoeg is.

Bijdrager
    maceddy

Kennis van mij heeft het ook..

Kan geen bestanden slepen, en ook niet knippen/kopieren en plakken..
    Bestaat al sinds 10.2.6.
    Geupdate naar 10.2.8, geen verschil…

Volledige Cocktail gedraaid, maakt ook niks uit…:(

Heel apart….

Moderator
    Lucas Raggers

DIT programma’tje moet dit probleem oplossen. Maar lees de readme goed, want wat het volgens mijn gewoon doet is het weggooien van een aantal .plist-files.

Bijdrager
    aToMac

Zelfde probleem hier met een G5 en OSX 10.2.7. Het probleem heeft zich inderdaad gewoon opgelost.

Het zal idd wel met preferences te maken hebben. :?

Bijdrager
    -Syd-

Whaaarghh probeer al een half uur mijn fotootjes te verplaatsen naar een map, maar alles blijft gewoon vastzitten op het bureaublad, ik kan niks verplaatsen, hopelijk lost het vanzelf op. Ik vind dit wel vreemd. Maar ik heb nog 8,36 GB op mac (in totaal 38, 15GB), is dat te weinig ofzo, dat ie het dan ni meer aan kan; en daardoor soms begin tte flippen??
    Heb ooit is in finder ergens, gewoon ergens zien staan dat je alles kan vastzetten, misschien is dat per ongeluk aangegaan ofzo… pffff crap, is geen ramp maar zeer ambetant.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.