30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Niet erg goedkoop?

Hoi,

Ik kwam net een Quad Core(bestond die ook:? ) PowerMac G5 tegen voor 1500 euro.Dit zit er allemaal in: http://tweedehandsmac.nl/classifieds/classifieds_detail.lasso?s=nl&id=12400831
    Deze advertentie is ook te vinden op Speurders, op Marktplaats is hij verwijderd.

Is dit niet erg goedkoop voor zo’n krachtpatser?

Bijdrager
    me.com

Nee, helemaal niet.
    Goedkoper zul je ze ook niet vinden.

Kijk maar eens hier:
    http://macnews.de/datenbanken/gebrauchtpeisliste/Desktop/71516.html

Hiervan is de prijs 1950 euro. Dus zoveel scheelt het niet. Goede prijs voo zo’n computer.

Inactief
    Anoniem

Oke, bedankt.
    Even afwachten wat de winkel doet met mijn iMac want die reparatie duurt al veel te lang! Ik zal er eens druk op gaan zetten!

Bijdrager
    me.com

Ja, als het echt te lang duurt, meteen erachteraan bellen.

Bijdrager
    bommels

veel CPU maar weinig toekomst voor je geld, lijkt me.

Maar als je NU hard moet rekenen voor weinig poen, of je hebt alleen een licentie voor CS2 (voor PPC) dan lijkt het wel een goeie deal. Maar die MacPros zijn wel akelig snel volgens barefeats.com

Inactief
    Anoniem
    ”Studio

Ja, als het echt te lang duurt, meteen erachteraan bellen.

Heb ik al 3 keer gedaan. Steeds geen datum of niets. En algewimpeld met ‘Ik had je twee dagen geleden al aan de lijn, we bellen jou wel al het klaar is!”

Moderator
    unSOUND
    ”bommels”

Maar als je NU hard moet rekenen voor weinig poen, of je hebt alleen een licentie voor CS2 (voor PPC) dan lijkt het wel een goeie deal. Maar die MacPros zijn wel akelig snel volgens barefeats.com

Ten eerste kan CS3 oo gewoon op een G5, je moet dus niet gaan praten alsof hij vanaf nu geen software meer kan gaan upgraden, want dat is lulkoek.

Ten tweede is de MacPro weliswaar sneller, maar kost hij ook meer dan het dubbele, je moet het wel in het juiste perspectief blijven zien. Daar komt bij dat de MacPro niet zo veel sneller is dan hij doet denken… Want maar weinig software is ook daadwerkelijk in staat alle cores aan te spreken, op veel vlakken blijft hij maar mondjesmaat sneller dan een G5.

Inactief
    Anoniem
    ”unSOUND”
    ”bommels”

Ten eerste kan CS3 oo gewoon op een G5, je moet dus niet gaan praten alsof hij vanaf nu geen software meer kan gaan upgraden, want dat is lulkoek.

Ten tweede is de MacPro weliswaar sneller, maar kost hij ook meer dan het dubbele, je moet het wel in het juiste perspectief blijven zien. Daar komt bij dat de MacPro niet zo veel sneller is dan hij doet denken… Want maar weinig software is ook daadwerkelijk in staat alle cores aan te spreken, op veel vlakken blijft hij maar mondjesmaat sneller dan een G5.

Kan ik nog 4 jaar met zo’n machine vooruit?

Bijdrager
    mvdenberg

Met de huidige software moet dat geen probleem zijn. Wat ga je er eigenlijk mee doen?

Inactief
    Anoniem

Geen uber zware dingen. Voor school, pages keynote etc. Zo nu en dan een website in elkaar knutselen met de nodige grafische dingen(Adobe CS3) en de iLife reeks gebruik ik ook veel.

Bijdrager
    mvdenberg

Nou, dat moet geen probleem zijn. Misschien dat je eens schijfruimte te kort komt, maar een interne schijf is zo gekocht en zo geplaatst. Dat zijn de kosten ook niet.

Inactief
    Anoniem

Is die kist uit 1ste post sneller dan een witte Intel iMac met 2GB RAM?

Bijdrager
    mvdenberg

Ik denk, voor hetgeen jij het gebruikt dat ze even snel zijn: opstarten van de mac, starten van programma’s, misschien dat de intel iets sneller hierin zal zijn.
    Die extra power van 4 cpu’s zul jij niet benutten met af en toe een website maken. Ik ga er dan ook vanuit dat de de Adobe programma’s licht zult gebruiken, gezien je het als doel voor je website gebruikt. Idem voor pages/keynote: zal even snel aanvoelen als op je iMac.

Inactief
    Anoniem
    ”mvdenberg”

Ik denk, voor hetgeen jij het gebruikt dat ze even snel zijn: opstarten van de mac, starten van programma’s, misschien dat de intel iets sneller hierin zal zijn.
    Die extra power van 4 cpu’s zul jij niet benutten met af en toe een website maken. Ik ga er dan ook vanuit dat de de Adobe programma’s licht zult gebruiken, gezien je het als doel voor je website gebruikt. Idem voor pages/keynote: zal even snel aanvoelen als op je iMac.

Waarin zou die PowerMac dan wel sneller in zijn? Is Leopard ook geen probleem?

Bijdrager
    mvdenberg

Die powermac is veel sneller met CPU vretende taken: dus bij heftige videomontages: lange stukken film waar veel gerenderd moet worden. Of bij fotografie: werken met grote bestanden (RAW) waar je comlexe filters op los laat. Als je dat soort dingen intensief doet (wat fotografen, video editors doen als dagelijks werk), dan zal de powermac echt een powermachine die volledig benut wordt.

Leopard werkt vanaf een G4, dus dat moet die G5 quad met 4,5Gb ram makkelijk aan kunnen.

Als je die iMac intel al hebt, waarom wil je die dan vervangen voor de G5? Het lijkt mij dat jouw computerwerkzaamheden zonder problemen moeten werken op die intel iMac. Want ik/mijn vrouw doet die dingen op een G5 iMac en die kan ook nog een jaren mee.

Inactief
    Anoniem

De iMac wordt zoals je misschien al weet gerepareerd. Nu heb ik een uiterste datum gesteld waneer ik hem moet hebben. Als ze di niet halen, moeten ze mijn geld maar terugstorten. Dus ik ben alvast opzoek:P

Moderator
    unSOUND
    ”MacApp”

Waarin zou die PowerMac dan wel sneller in zijn? Is Leopard ook geen probleem?

Sowieso de zware taken zoals video e.d. inderdaad, en het grote voordeel is dat hij veel meer software tegelijk kan draaien zonder trager te worden.

Inactief
    Anoniem

Ow, van die software is wel fijn. Ik sluit eigenlijk nooit een programma af als ik het gebruik heb:D

Moderator
    unSOUND

Maar dat is wat anders… Niet afsluiten maar niet gebruiken is een heel ander verhaal dan ECHT tegelijk gebruiken… Dus tegelijk een DVD rippen, een spel spelen, muziek coderen en downloaden, zonder dat je systeem trager wordt.

Inactief
    Anoniem
    ”unSOUND”

Maar dat is wat anders… Niet afsluiten maar niet gebruiken is een heel ander verhaal dan ECHT tegelijk gebruiken… Dus tegelijk een DVD rippen, een spel spelen, muziek coderen en downloaden, zonder dat je systeem trager wordt.

Ow zo! Dus ik kan mijn opgenomen video’s converteren naar iPod formaat. Tegelijk een DVD branden en ook nog surfen van MSN’en zonder dat de Mac trager wordt?:P

Bijdrager
    trabant

Dat kan op die intel-iMac in reparatie ook. Houdt je er wel rekening mee dat die Quad G5 zonder monitor komt?

Inactief
    Anoniem

Ja weet ik:P

Bijdrager
    Peett-

Zou een quad niet wat overkill zijn voor wat websites maken, surfen, tekstverwerken en designen?

Zelfs op mijn iMac draait dat nog redelijk..

Moderator
    unSOUND

Je moet nooit een computer kopen die alleen aan je huidige eisen voldoet, je moet een computer hebben die over 2 a 3 jaar ook nog aan je eisen voldoet… Je moet dus ook beseffen dat er in 2 jaar veel kan veranderen qua gebruik… Daar moet je machine wel nu al op berekend zijn, zodat je er in kan groeien dus.

Inactief
    Anoniem
    ”unSOUND”

Je moet nooit een computer kopen die alleen aan je huidige eisen voldoet, je moet een computer hebben die over 2 a 3 jaar ook nog aan je eisen voldoet… Je moet dus ook beseffen dat er in 2 jaar veel kan veranderen qua gebruik… Daar moet je machine wel nu al op berekend zijn, zodat je er in kan groeien dus.

Kan ik dus groeien(4 jaar vooruit) met een PowerMac?

Moderator
    unSOUND

Dat ligt er toch helemaal aan wat jouw interesses worden de komende 4 jaar ? Ik heb geen glazen bol liggen, dus dat blijft gokwerk.

Bijdrager
    Marius1976

Het enige wat ik niet helemaal snap…

Je hebt ooit gekozen voor een 24″iMac….

Je hebt zo te lezen een pech-exemplaar, of met een kl*te leverancier te maken… hoe dan ook:

Waarom koos je aanvankelijk voor die 24″ iMac, en denk je nu met die PowerMac beter af te zijn?

Kijk: een pech exemplaar kan je altijd treffen: ongeacht model, cpu of wat dan ook. Hoewel je er nu nog niet veel van merkt, zit je toch lekkerder met garantie op je (nieuwe) spullen, dan met 2e hands.

Ik kan mij niet indenken dat die 24″ iMac niet aan je eisen voldoet. Wel kan ik mij indenken dat je dat gez**k met die reparaties meer dan zat bent, en daarom je geld terug wil, of een andere computer.

Waarom eis je niet (lijkt me redelijk) een nieuwe 24″ iMac van hen?

Volgens mij zou dat de beste weg zijn.
    Groet
    Marius

Inactief
    Anoniem

Nou, ik vind de iMac een prachtige machine, ik ben meer dan tevreden met de machine. Alleen na wat gedacht te hebben leek het mij dat de PowerMac:

– Meer uitbreid mogelijkheden heeft. Dit lijkt mij voor in de toekomst heel handig.
    – Later ook als server te gebruiken met een iMac gaat dat moeilijker.
    – Als het scherm in de iMac het begeeft buiten de garantie heb ik een groot probleem.
    – Ik kan het scherm van de iMac niet gebruiken voor een andere PC. Dus moet je of een PC en een scherm kopen of een nieuwe iMac. Dit vind ik zonde aangezien je ook een (grote) meerprijs betaald voor het scherm in de iMac

Ik heb van de winkel trouwens nog steeds geen reactie gehad op mijn mail:x

Bijdrager
    lowfi

Hou er rekening mee dat een powermac een bak meer herrie maakt dan een imac (of mac pro).

Iets wat mij tenminste erg op viel…:)

Inactief
    Anoniem
    ”lowfi”

Hou er rekening mee dat een powermac een bak meer herrie maakt dan een imac (of mac pro).

Iets wat mij tenminste erg op viel…:)

Kan niet meer zijn dan mijn PC:D Nou dat maakt eigenlijk niet zoveel uit, als het geluid maar niet irritant is zoals dat bij de iMac was/is.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.