10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Niet één maar twee lettertypes gezocht

Wie herkent de volgende lettertypes?

(Deze tweede is natuurlijk eigenlijk recht, maar ik heb zo snel alleen deze scan waarin de regel golvend gemaakt is.)

Wat ik weet is dat ze waarschijnlijk dateren uit de jaren ’80, zo niet eerder — deze scans komen uit een boek uit 1991 — en vermoedelijk redelijk gangbaar waren onder gebruikers van Adobe Illustrator toendertijd, omdat een groot deel van de illustraties in het betreffende boek heel sterk de indruk geven daarmee gemaakt te zijn. Ik vermoed dus dat ze origineel als Adobe Type 1 of 3 lettertype beschikbaar waren, maar wat is de naam ervan?

Bijdrager
    Pivni Pes

Shit, die eerste ken ik, ik weet het zeker, maar ik kom niet op de naam.
    Even in mijn hersenen laten borrelen.

Bijdrager
    Pivni Pes

De eerste, Antique Olive, de tweede durf ik niet te zeggen, sorry.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Antique Olive lijkt het inderdaad te zijn, en dan de Compact- of Nord-varianten (zie de kleine letter a) — bedankt:)

Nu de andere nog …

Bijdrager
    macmaus

Die tweede lijkt de Neue Aachen Standard Black

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

… maar is het helaas niet. Een eigenaardigheid van het lettertype hierboven is dat de schreef (zo zal ik het maar noemen) vaak maar aan één kant van de letter zit – zie de E bijvoorbeeld, of de y — en bij Neue Aachen zit hij aan allebei de kanten.

Moderator
    Night

Ja, tegen dat probleem liep ik ook al. Heb echt mn’n best gedaan voor je maar heb hem niet kunnen vinden.
    Heb je hem ook al op het WhatTheFont forum geplaatst?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Nee, maar misschien zou het wel een idee zijn om dat te doen:)

Bijdrager
    Blieper

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Aan de hand van die tip denk ik dat het eigenlijk Aquarius is, maar OPTIAqueduct is daar zo te zien een goede kopie van. Ook jij bedankt:)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.