2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    Fireman

Niet automatisch WiFi / geen WiFi open netwerk hotel etc..

Wij hebben hier een 3-tal iPhone 8 in het gezin. Nu zijn we op reis en her en der maken wij gebruik van de hotel WiFi en de diverse open WiFi netwerken op straat (Starbucks enzo)

Nu kunnen twee van de drie, al dan niet met een soort login venster, gebruik maken van die open netwerken (zonder problemen)

Echter 1 krijgt geen mogelijkheid om connectie te maken met die WiFi-netwerken.

Nu is mijn vraag natuurlijk; hoe kan dat?

We hebben allen, zover ik zie, de zelfde updates en instellingen.

Vreemde is is dat met haar vorige telefoon (iPhone 6) het zelfde probleem was.

Nu is vooralsnog mijn vraag; hoe kan ik zonder problemen gebruik maken van open WiFi-netwerken?

Tips om het eea te checken?

Oja, de open netwerken zoals bij de applestore die wordt wél direct geconnect.

En 1 ander netwerk bij een pompstation werk ook verbonden.

Thuis op de WiFi geen enkel probleem. En ook bij vriendinnetjes waar ze ingelogd heeft daar heeft ze automatisch een goede WiFi verbinding.

Alvast bedankt

Bijdrager
    Q-collective

Je geeft zelf al het antwoord: met de iPhone 6 had ze hetzelfde probleem. Gok: toen de iPhone 8 in gebruik werd genomen, is daar gewoon de backup van de iPhone 6 op gezet zeker?

Begin eens met een netwerkherstel via Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in.

Mocht dat niet helpen, maak even een actuele backup, en stel alle instellingen opnieuw in.

Mocht zelfs dat niet baten, wis dan alle inhoud en instellingen en zet dan géén backup terug. Je kunt natuurlijk wel gewoon inloggen bij iCloud, zodat al die gegevens terug komen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.