4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    ray-

Niet automatisch naar gedeelde apparaten zoeken?

Ik weet niet hoe ik het precies moet omschrijven, maar het zit een beetje als volgt:

ik heb een NAS maar als ik die niet gebruik, zou ik willen dat die in standby gaat. Natuurlijk om energie te besparen. Probleem echter is, dat die nooit in standby kan geraken door mijn Macbook. Want op 1 of andere manier maakt mijn Macbook constant een verbinding naar de NAS waardoor die altijd wakker blijft.

Ik denk dat dat wel te maken heeft met het feit dat in de finder de shared apparaten automatisch worden weergegeven. Bij windows is dat niet. Heb de tests gedaan en het is effectief zo dat hij nooit in standby gaat wanneer mijn Macbook aan staat. Bij alle andere gevallen wel…

Iemand een idee hoe je kan voorkomen dat mijn Macbook die constante netwerkverbinding maakt met mijn NAS?

Bijdrager
    Pieterr

Heb je in de SpotLight voorkeuren het indexeren van het NAS volume uitgezet?

Bijdrager
    ray-

neen, maar als ik bij spotlight voorkeuren ga, kan ik enkel nog privacy kiezen. Dan zal die daar niet in zoeken, maar ik kan die ‘shared’ niet kiezen… dus mijn NAS ook niet… tenzij er een andere manier is?

Bijdrager
    Pieterr

Ik moest ook even zoeken hoe ik het ook alweer gedaan had…

Go to Spotlight’s Privacy panel in System Preferences. Use the ‘+’ button at the bottom, select the share, and Spotlight will then ignore it. If Spotlight has already started indexing it, it should immediately stop.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.