10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Chester16

Niet-Apple router, zelfde gebruiksgemak?

Hi

Ik zit met een klein probleempje: mijn Airport Extreme heeft het begeven. Nu wil ik een router kopen van een andere fabrikant. Mijn vraag is nu, of een router van een andere fabrikant dezelfde gebruiksgemak heeft (qua instellingen, Airporthulpprogramma) als een Airport Extreme of Express?

Alvast bedankt:)

Bijdrager
    Hansi2124

Dat hangt helemaal van die router af natuurlijk. Let ook op of het een N-router is….

Bijdrager
    Brainiac

Waarom niet terug een AE?

Bijdrager
    Pieterr

En of ie gigabit LAN biedt, bv de Linksys WRT610N.

Bijdrager
    Buzz

Nee, het Airporthulpprogramma werkt niet met andere routers. De meeste routers hebben een interface via een webbrowser, gevuld met webformulieren, vol met afkortingen. Het maken van instellingen en verhelpen van problemen met een Airport router werkt veel makkelijker, naar mijn mening. Aan de andere kant, meestal hoef je die instellingen maar een keer te maken.

Bijdrager
    MacFly

Die linksys was ook mijn eerste keus, maar wegens niet voorradig heb ik gekozen voor deze d-link . (Het was heel dringend..)

Maar ik ben er tot nu toe heel tevreden mee:D

Bijdrager
    junjur
    ”Buzz_D”

Nee, het Airporthulpprogramma werkt niet met andere routers. De meeste routers hebben een interface via een webbrowser, gevuld met webformulieren, vol met afkortingen. Het maken van instellingen en verhelpen van problemen met een Airport router werkt veel makkelijker, naar mijn mening. Aan de andere kant, meestal hoef je die instellingen maar een keer te maken.

In principe kan iedereen die de handleiding leest zo’n ding makkelijk instellen. Zoals je zelf al zegt, het is maar een keer!

Bijdrager
    Pieterr
    ”Buzz_D”

De meeste routers hebben een interface via een webbrowser, gevuld met webformulieren, vol met afkortingen.

Sinds enige tijd komen een aantal Linksys routers ook met een OS X installatie programma LELA, the Linksys EasyLink Advisor Setup Wizard. Meer info op http://www.linksys.com/mac/

Overigens werkt configuratie via een webbrowser ook prima. Er zijn maar een paar zaken die je hoeft in te stellen, en zoals Buzz_D al aangaf is dat slechts eenmalig.

Bijdrager
    Marius1976

Persoonlijk vind ik juist die html configuratie ideaal, en vind ik dat airport programma van apple maar irritant. Ieder z’n smaak, maar ik zou zeggen: laat je vooral niet verleiden tot het doen van een (veel) te dure airport, terwijl het met een goedkoop wikkie-wakkie ding net zo goed werkt allemaal. Hier wel tenminste.

(heb zowel AE als goedkope wikkie wakkie troep)

Moderator
    Strifer
    ”Hansi2124″

Dat hangt helemaal van die router af natuurlijk. Let ook op of het een N-router is….

je netwerk is zo snel als de langzaamste schakel… let daar dus op.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.