6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    aoxomoxoa

niet alle frames getoond van pagina via zoekmachine

wie kan me helpen?
    wanneer iemand zoekt naar een item via een zoekmachine (google) dan wordt bij het laden van mijn pagina in de resultatenlijst alleen de hoofdpagina van het frameset getoond maar niet het menu. De eigenlijke pagina bestaat uit menu en hoofdpagina als framset.
    Vraag: hoe kan ik er voor zorgen dat de hele frame-set getoond wordt als link in de zoekresultaten.

bijvoorbeeld: zoekterm: bazaar blunts
    je vindt bazaar roosendaal. Bij het klikken op de link kom je bij de blunts terecht. Echter als je naar blunts gaat via de website http://www.bazaar-roosendaal.nl en dan (via headshop naar blunts) dan krijg je de hele frameset te zien (dus inclusief menu) en niet alleen blunts.

alvast heel erg bedankt

Bijdrager
    rulus

geen frames gebruiken :P
    frames zijn erom bekend vervelend te zijn bij zoekmachines

je kan in de plaats tabellen en de include functie van PHP gebruiken, als je host dat ondersteund…

Bijdrager
    computer space

Zoekmachines tonen het html/php bestand dat de gezochte term bevat. En als dat je frame-deeldocument is, wordt dat getoond. Dit zie je ook bij framed-forwards vanaf een mooi webadres naar bijvoorbeeld chello/wandadoo etc. homepages. Die worden ook nooit met het mooie adres getoond. Inderdaad is PHP-include de oplossing om dit tegen te gaan. Dan ziet de zoekmachine het geheel als één pagina.
    Misschien kun je met een htaccess script alle requests voor een deeldocument doorsturen naar je hoofddocument, maar dat wordt vast ook een bende

Bijdrager
    chatsmit

Je zou het ook kunnen oplossen door op elke pagina in het Head gedeelte van je HTML code een stukje javascript te plakken. Dit script checked of de pagina die de bezoeker opent, in frames staat. Zo niet dan stuurt hij de bezoeker door naar de url die je zelf opgeeft in het script (in dit geval pagina.htm):

[code:1:9aed57601e]
    <script>
    //if not in frames
    if (parent.frames.length==0)
    //VERANDER "pagina.htm" naar de URL van je website of main page
    window.location.replace("pagina.htm")
    </script>
    [/code:1:9aed57601e]

Bijdrager
    a la Mac

Het is <script type=”text/javascript”> en niet <script>;)

Wat je ook kan doen is de frames gaan wisselen voor CSS (vind ik veel beter dan JavaScript-trucs) of de hele site in de noframes-tag zetten, zo dus:

<noframes>
    Welkom op mijn site
    </noframes>

Bijdrager
    martijnG
    ӈ

Het is <script type=”text/javascript”> en niet <script>;)

Het is <script type=”text/javascript” language=”javascript”> en niet <script type=”text/javascript”>;)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.