12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    ottovds

niet alle apple producten door apple gedesigned?

Laatst kwam ik neer op deze site http://www.sparkfactordesign.com/index.htm
    nergens staat er een woord van apple, maar de afbeeldingen spreken voor zich. Ik zie ondermeer creaties van hen als “een clickweel” , “de vorige apple muis” en “de laptop netstroom adaptor”

ook zag ik nog foto’s van de mac mini, ipod shuffle (1st gen), ipod mini en de apple in-ears op hun website verschijnen.

Ook de harman-kordo soundsticks blijken van hun hand te zijn.

Bijdrager
    JWB

Een auto wordt ook door een bepaald merk ontworpen. Sommige onderdelen echter niet. Ik denk dat hier hetzelde gebeurt. Apple wil voor een bepaald product (lees: ontwerp) hebben, een ander bedrijf ontwikkelt dat op maat.

Bijdrager
    justi

Volgens mij hebben zij alleen het uiteindelijke technische tekenwerk voor hun rekening genomen zodat de producten daadwerkelijk geproduceerd konden worden. De eerste ontwerpen komen volgens mij wel gewoon van Apple vandaan.

Disciplines:
    Mechanical Engineering

Sparkfactor’s Role:
    Detail CAD design and surfacing for mouse
    Designed a cost reduced version
    Detail ME & CAD design for wireless version
    Mechanism design
    PCB & antennae integration
    Managed tooling for prototypes

Moderator
    Koen van Tongeren

Op één plek heb ik wel Apple gelezen: namelijk bij de Apple Awards die ze hebben ontworpen.:-) Verder is het overduidelijk dat ze voor Apple ontwerpen, maar blijkbaar hebben ze geen toestemming om de naam te gebruiken. Misschien wordt het door Steve als gezichtsverlies ervaren als zijn producten door anderen worden ontworpen?

Bijdrager
    janvanes

Ze doen blijkbaar veel werk (mechanical engineering, de technische uitwerking zeg maar) op basis van schetsen van Apple design. Bij andere bedrijven werkt ’t soms net andersom, die vragen een extern bureau om schetsen en laten hun eigen engineering afdeling dan uitwerken. Hangt er maar vanaf wat je binnen het bedrijf aan menskracht hebt.

Al wat langer geleden werd heel wat ontwerpwerk (dus niet alleen technische uitwerking) voor Apple gedaan door FrogDesign, een Duits bedrijf dat toen een filiaal in Palo Alto opende.

Bijdrager
    Petje

Bij Apple wordt het totaal concept bedacht en er worden externe bedrijfjes bijgehaald om de wensen van de klant uit te voeren. Dat is geen gezichtsverlies, maar gewoon gebruik maken van kennis en kunde om een goed uitgedacht product op de markt te zetten.

Bijdrager
    Lustigson
    ”justi”

Volgens mij hebben zij alleen het uiteindelijke technische tekenwerk voor hun rekening genomen zodat de producten daadwerkelijk geproduceerd konden worden. De eerste ontwerpen komen volgens mij wel gewoon van Apple vandaan.

Zo lees ik het ook, ja.

Bijdrager
    J.C.

Client:

Leading Computer Company

Ik wel dat ze de naam Apple Inc. mogen gebruiken, alleen niet voor reclame voor hun zelf, overigens gebruiken ze geen 1 naam van hun klanten op de site, overal een vage beschrijving;)

Bijdrager
    Melle

En tegenwoordig ook al de Imac’s!

http://www.sparkfactordesign.com/study_imac.html

mij kan het eigenlijk hoegenaamd niet schelen van waar het komt,
    voor mijn part komt het design van Monsieur Gates himself…

Bijdrager
    jf

’t Zal wel aan mij liggen, maar ik zie onder het tabje portfolio toch een stuk of 4-5 keer Apple staan.

Bijdrager
    Patrock

Nu wel ja :D Dit topic is dan ook al bijna een jaar oud;)

Bijdrager
    jf
    ”Patrock”

Nu wel ja :D Dit topic is dan ook al bijna een jaar oud;)

Ah, even niet naar gekeken… Mijn excuses!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.