5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    CvS

niet afdrukbare tekens in word

Kunnen in word de puntjes in de spaties en de tekens voor de harde returns niet wat beter zichtbaar gemaakt worden? Vooral die dunne grijze puntjes in de spaties zijn haast niet te zien, heel onhandig.

Bijdrager
    Ir.Bob

Nee, maar je kunt Pages gebruiken. Daarin zijn de tekens veel beter zichtbaar.

Bijdrager
    CvS

Ik ben een absolute leek, wat is Pages? Een ander tekstverwerkingsprogramma?
    Dat wordt lastig, ik werk aan een project waarin ik van veel medewerkers teksten in word krijg aangeleverd, die ik moet redigeren.

Bijdrager
    Ir.Bob

Pages is de wordprocessor die door Apple zelf wordt gemaakt; te koop in de appstore. Het kan Word documenten openen en opslaan, maar dat levert soms problemen op (m.n. bij complexe layout). Een oplossing in Word is er voor zover ik weet niet.

Bijdrager
    Ernste

In het gratis Bean kun je de kleur van de niet printbare tekens zelf instellen. Bean kan prima omgaan met Word (.doc en .docx) documenten, maar ik heb dat niet getest met ingewikkelde layout.

Neooffice, een compleet officepakket is ook een optie (ook gratis). Die geeft de niet printbare tekens standaard zwart aan en is voor zover ik weet uitstekend compatible met Microsoft Word.

Libreoffice, ook een gratis officepakket met goede naam, heb ik niet bekeken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.