5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    arnautje

NextGen doet het na upgrade niet meer (WordPress)

Na de recente update van NextGen ( van versie 1.8.3 naar versie 1.8.4) werkt niks meer, ervaart nog iemand dit probleem?
    Downgraden naar versie 1.8.3 lukt ook niet. Weet er soms iemand raad hoe ik dit kan oplossen?

Bijdrager
    BJVR

Wat bedoel je met WERK NIETS meer?

Een wit scherm? Website niet meer zichtbaar? en kom je ook niet meer in je Admin of werkt alleen de plugin niet meer?

Ik zie dat de laatste update een beveiligingen update is dus maar wat ze hebben aangepast is natuurlijk de vraag.
    ChangeLog

Als je een oudere versie weer terug wilt zetten dien je deze even te downloaden en dan via FTP in je plugins folder te droppen. (1.8.4 kun je dan geen verwijderen van het FTP scherm)
    Hier kun je oudere versies vinden.

Bijdrager
    arnautje

Goedenavond BJVR, bedankt voor je vlugge reactie!
    Gelukkig is de website nog zichtbaar, alleen de tubnails van o.a. de Carrousel in de header (die is trouwens volledig verdwenen) en van de foto’s verschijnen niet. Bij het terugzetten van de voorgaande versie heb ik schrik dat alle foto’s, dit zijn er ondertussen 333, zullen verdwijnen + dat ik de albums dan opnieuw moet samenstellen.

Bijdrager
    BJVR

Ik heb nog nooit met deze plugin gewerkt dus durf geen harde uitspraken te doen of je foto’s weg zullen zijn na het terugzetten van een oudere plugin.

Want dat ligt eraan hoe deze foto’s in de plugin komen en hoe deze gelinkt worden met de plugin.

Moet je foto’s uploaden via een uploader die bij de plugin zit of via de WordPress uploader?
    Als dat laatste het geval is dan zijn de foto’s zeker weten niet weg (op de server) omdat ze dan in een uploads folder terecht komen van WordPress en niet van de plugin.

Maar het kan wel zo zijn dat deze NextGen plugin een PHP bestand bevat die bepaalde data opslaat van wat er wel en niet in een bepaalde gallery-/slider zit.
    Dus als jij dan dit bestand gaat overschrijven met een nieuw bestand heb je kans dat deze data weg is en je dan al die foto’s weer opnieuw moet linken met een gallery-/slider.

Wat je het beste kunt doen is dan via een FTP programma in je plugins folder gaan zoeken naar de NextGen plugin!
    Als je die gevonden hebt ga je deze even dupliceren (kopiëren) en hernoemen naar bijv. Next-Gen-BACKUP.
    Daarna de oude (originele) plugin die je niet aangepast hebt in de stap hierboven verwijder je dan.. –> De nieuwe plugin (versie 1.8.3) uploaden en activeren-/testen in je Admin.

Als de foto’s er dan nog allemaal zijn en werken in de desbetreffende sliders heb je geluk!

Anders moet je terug naar je FTP programma en de plugins folder en in de Next-Gen-BACKUP folder gaan zoeken naar het PHP-bestand dat de info opslaat naar de afbeeldingen.

Nadat je die gevonden heb kopieer je alleen dat bestand terug in je Next-Gen plugin folder dat op dit moment actief is.

Weet dus niet 100% als dit werkt omdat ik nog nooit heb gewerkt met deze plugin.

Bijdrager
    arnautje

Goedemorgen BJVR, Hartelijk bedankt voor je deskundige en zeer uitvoerige hulp! NextGen werkt met een eigen uploader en heeft een eigen bibliotheek (galery). Er zit een Plugin-check bij en bij controle geeft hij de volgende foutmelding. Waar ik ergens dat geheugen moet verhogen staat echter nergens te lezen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.