7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    mattiasvdm

News widget blijft leeg (geen artikelen)

Ik weet dat de News app nog niet beschikbaar is in Nederland. Maar de news widget werkte al wel. Alleen sinds gister blijft ‘ie leeg. Ook op andere iPhones en iPads bij ons thuis werkt het niet meer.

Zijn wij de enige? Iemand een idee hoe dit op te lossen?

2x iPhone 6
    2x iPhone 5
    1x iPad 4

Allen op de meest recente iOS.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Hier van hetzelfde.

Bijdrager
    Shmoo

Misschien is er wel geen nieuws voor jullie.. Jullie weten alles al.:angel:

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

En nu is ie er weer.:roll:

Bijdrager
    mattiasvdm

Echt? Bij mij nog steeds niks… Moet zeggen dat ik sinds eergisteren een weekje op vakantie ben. Zit in de middel of nowhere in Drenthe. Weet niet of het locatie afhankelijk is?

Bijdrager
    makasa

Dat gebeurt wel vaker. Soms duurt het een paar dagen en dan is het ineens weer terug.

Bijdrager
    mattiasvdm

Na een paar dagen nog steeds leeg. Na een hoop gepruts heb ik ‘m toch weer aan de praat.

Dit zijn ongeveer de stappen die ik heb genomen (let op, je hebt hiervoor een Amerikaanse Apple ID nodig).

1. Ga naar instellingen – algemeen – taal en regio. Wijzig de regio naar United States
    2. Nadat de regio is ingesteld verschijnt de News app, verwijder deze.
    3. Log met een Amerikaanse Apple ID in op de iPhone (anders kan je de News app niet downloaden)
    4. Open de app store en zoek de Apple News app. Download deze.

Vervolgens heb ik de wizzard in de News app doorlopen maar ik weet niet of dat perse nodig is. Daarna begon de widget weer te werken. Uiteraard verschenen er Amerikaanse nieuws artikelen. Herhaal stap 1 maar wijzig nu de regio weer naar Nederland. Vervolgens kreeg ik weer Nederlandse artikelen. Heb daarna weer ingelogd met m’n Nederlandse Apple ID.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.