5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Edwin377

Newer Technology USB Harddiskconnector

Newer Technology heeft een USB2 kabel uitgebracht die je rechtstreeks in elke harddisk kunt prikken dus IDE, SATA, groot of klein. Je hebt dus geen behuizing nodig. En dat voor maar $25. Wie kan me vertellen waar dit ding in Nederland te krijgen is? Vanuit de VS zijn de verzendkosten veel te hoog.

zie hier:
    http://www.newertech.com/products/products_univ_adptr.php

Sleutelbeheerder
    Night

Probeer het eens bij Chipmunk in Eindhoven. Hebben ze het niet, dan bestellen ze het wel;-)

Bijdrager
    TypeWriter

Ik heb zo’n ding gekocht, en ben hem aan het testen. Over het algemeen ziet het er goed uit, heb alleen een raar probleem.

Als ik ‘m aansluit op mijn iBook G4 (OSX 10.4.8), kan het lang duren voordat de Mac de adapter herkent. Je ziet dat in de Apple System Profiler natuurlijk, maar vooral omdat ie de aangesloten drive niet mount.
    Je sluit ‘m aan, en er gebeurt niks. Ga ik iets anders doen, en na een paar minuten begint ie ineens te knipperen en verschijnt de HDD op de desktop. Hetzelfde verhaal met een CDRW drive. Overigens geeft diskburner (brandmap) geen goed resultaat lijkt het, maar Toast doet het prima. Ook het wissen van een CDRW via Drive Tools werkt goed.

Is dit een timing/handshake probleem van de USB driver van MacOSX? En is er een tooltje waarmee ik de handshake kan forceren? Zodra de Mac de adapter herkent, doet ie alles prima, mounten/unmounten, kopiƫren, Cd branden.

Hans Erik.

Bijdrager
    mac lover

zoiets zoek ik ook… waar kun je die precies krijgen?

Bijdrager
    TypeWriter

Ik heb hem besteld bij Macstuff.

Prima service, hij staat alleen niet in de reguliere lijst voorzover ik weet. Moet je even een mailtjes sturen.

NB ik ben er inmiddels achter denk ik: ik vermoed dat mijn exemplaar niet helemaal jofel is. Ruil hem deze week om.

Hans Erik.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.