9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    sanne

Newbie MS Excel

Ik wil het programma MS Excel wel eens gaan verkennen. Het lukt me al wel om getallen in te voeren en bij elkaar op te tellen. Maar ik wil vooral de mogelijkheden om procedures te automatiseren leren.

Zijn er aanbevelingen hoe of waar ik het beste kan beginnen?

Bijdrager
    Robsappeltjes

Zoeken met Google geeft al genoeg resultaten:

Google

kijk ook hier

hier

hier

succes
    :apple: Robsappeltjes :apple:

Bijdrager
    trabant

Dit klinkt apart. Doorgaans is er op het middelbaar onderwijs niet onder Microsoftware uit te komen en jij bent 18 en vraagt naar Excell-lesmateriaal. Wanneer je liever wat op papier hebt, zou je -zeker bij de oudere versies- eens bij De Slegte kunnen binnenwippen. Verder staat er meer in de helpfunctie dan je op het eerste gezicht zou denken.

Bijdrager
    Turver

Als je toch nog geen ervaring met spreadsheets hebt, zou ik je willen suggereren NeoOffice, met daarin Calc, te gaan verkennen. Hoef je niet te wennen aan de hoge prijzen van Microsoftproducten:-)

Bijdrager
    Buzz

Turver: Veel mensen hoeven nooit te wennen aan de hoge prijzen van Microsoftproducten, omdat de baas of de onderwijsinstelling al voor een licentie heeft betaald. Of om andere redenen, die ik hier niet nader zal noemen…

:D

Bijdrager
    The Podfather
    ”Turver”

Als je toch nog geen ervaring met spreadsheets hebt, zou ik je willen suggereren NeoOffice, met daarin Calc, te gaan verkennen. Hoef je niet te wennen aan de hoge prijzen van Microsoftproducten:-)

Ik heb 199(?) euros voor MS Office X betaald bij aanschaf van mijn Mac. Lijkt mij niet meer dan redelijk.

Bijdrager
    Turver

NeoOffice is precies 0 euro, voor dezelfde functionaliteit. Vind ik persoonlijk toch een stuk redelijker.

En Buzz_D: niet iedereen zit op school. En natuurlijk kun je een illegale kopie gebruiken, maar zo schijnt het niet te horen.

Bijdrager
    Buzz

Ik wou alleen maar even aangeven dat jou argumenten om in dit draadje je mening over MS Office vs NeoOffice naar voren te brengen voor veel mensen totaal onbelangrijk zijn. Er zijn al heel veel draadjes over alternatieven voor Microsoft Office. Laat de mensen die gewoon Microsoft Office willen gebruiken en daar vragen over stellen dat gewoon doen, zonder ze meteen te willen bekeren…
    :wink:

En ik heb overigens niks over illegale kopieen gezegd… :innocent:

Bijdrager
    sanne
    ”Robsappeltjes”

Zoeken met Google geeft al genoeg resultaten:
    Google
    kijk ook hier
    hier
    hier

Dankjewel! Googlen op “excel forum”, waarom denk ik daar zelf niet aan? :D

Ik heb inmiddels mijn eerste vraag in 2 forums gesteld. Ik denk dat het handiger voor mij is om de vragen te stellen, wellicht krijg ik uit de antwoorden wat ideeën over hoe Excel precies werkt.
    Het is niet dat ik onbekend ben met programmeren, maar ik heb tot nu toe niet veel met Excel gedaan.

”trabant”

Dit klinkt apart. Doorgaans is er op het middelbaar onderwijs niet onder Microsoftware uit te komen en jij bent 18 en vraagt naar Excell-lesmateriaal.

Ik heb mijn leeftijd aangepast naar hoe ik me nu voel:D

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.