6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    roy2

newbie migratieassistent verbinden?

Uit verschillende topics heb ik begrepen dat de beste methode om van een oude naar nieuwe imac te gaan migratieassistent is met een ethernet kabel.Mijn vraag is hoe kan ik mijn oude imac die bedraad is met internetmodem nog eens met een kabel verbinden op mijn nieuwe? en zijn mijn programma’s en gegevens op mijn oude imac dan verdwenen?

Dank

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Haal de kabel die tussen de oude iMac en het modem zit, uit het modem; doe het vrije einde dan in de nieuwe iMac. Zet ze allebei aan; als de nieuwe iMac nog nooit aangezet geweest is, zul je ergens aan het begin van de installatieprocedure de keuze krijgen om gegevens over te zetten.

En alles blijft keurig op je oude computer staan: de gegevens worden gekopieerd, niet verplaatst:)

Bijdrager
    fred44nl

hhmmm, hoe krijgen die Mac’s dan een ip-adres ??

Bijdrager
    roy2

Jakko: Wat is beter: eerst maverick installeren op de nieuwe imac (ik veronderstel dat hij vandaag met de oude OS zal toekomen) of eerst migreren?

Bijdrager
    fred44nl

bij overname van een iMac is doorgaans altijd beter om een volledige nieuwe installatie van OS X te doen.
    als er dan ook overgestapt moet worden van Lion of Mountain Lion,
    dan verdient het zeker de voorkeur,
    om vóór de migratie van gegevens een volledig schone installetie te doen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    fred44nl op 03 december 2013

hhmmm, hoe krijgen die Mac’s dan een ip-adres ??

Als het goed is geven ze zichzelf er eentje. Lukt dat niet, dan kun je allicht met de hand een adres geven (192.168.0.0 op de ene en 192.168.0.1 op de andere, dan zit je wel goed); je moet alleen niet vergeten om als je klaar bent ze weer zo in te stellen dat ze automatisch een adres krijgen.

roy2 op 03 december 2013

Wat is beter: eerst maverick installeren op de nieuwe imac (ik veronderstel dat hij vandaag met de oude OS zal toekomen) of eerst migreren?

Als je de gegevens die op de nieuwe computer staan niet hoeft te hebben, dan zou ik zeggen dat je het beste de nieuwe eerst kunt installeren, en daarbij kiest voor volledig, zodat de harde schijf leeggemaakt zal worden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.