20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Telcoman

[newbie] [MacBook] ethernet niet meer actief te krijgen

Situatie:
    Macbook. Netwerkkabel aangesloten op mac. Netwerk geeft automatisch DHCP-leases. De Netwerkverbinding is ook zo ingesteld.

Indien ik een netwerkkabel aansluit, is de netwerkverbinding niet zichtbaar in het overzicht van verbindingen en komt de verbinding ook niet tot stand. Als ik in terminal kijk, zie ook dat de ethernet port op ‘inactive’ staat.

Kennelijk staat er ergens een instelling verkeert en staat de poort uitgeschakeld. Geen idee hoe of wat (heb Mac slechts 5 maanden). Heeft iemand een suggestie?

Bijdrager
    Turbanus

Heel vreemde situatie hoor. Als er andere machines op die kabel wel toegang tot het netwerk hebben, kun je alleen maar een hardwaretest doen op je Mac. Als die aangeeft dat alles goed is kun je even bij de buren gaan kijken of het daar wel werkt op je macbook en als het een kapotte poort oplevert, regelrecht terug naar de leverancier met dat Macbookje….:wink:

Bijdrager
    JWB
    ”Turbanus”

Heel vreemde situatie hoor. Als er andere machines op die kabel wel toegang tot het netwerk hebben, kun je alleen maar een hardwaretest doen op je Mac. Als die aangeeft dat alles goed is kun je even bij de buren gaan kijken of het daar wel werkt op je macbook en als het een kapotte poort oplevert, regelrecht terug naar de leverancier met dat Macbookje….:wink:

Probeer het eens met een cross-cable en breng hem vervolgens naar de maker….krijg je een nieuw logicboard! Ik had namelijk hetzelfde euvel (plus nog een paar andere dingen…)

Kijk maar!

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=82701&start=180

Bijdrager
    Telcoman

Ai. Ik heb het inmiddels geprobeerd op 6 netwerkverbindingen. Niets….Ik vrees inderdaad dat hij de reparatie in moet….

Bijdrager
    Telcoman
    ”Turbanus”

Heel vreemde situatie hoor. Als er andere machines op die kabel wel toegang tot het netwerk hebben, kun je alleen maar een hardwaretest doen op je Mac.

Turbanus: wat bedoel je met een “hardwaretest”?

Bijdrager
    Turbanus

Met je originele systeem-DVD’s kun je de hardwaretest uitvoeren. Even zoeken erop.

Bijdrager
    Telcoman

thanks!

Bijdrager
    machans

probeer een switch / hubje te lenen gaan de ledjes branden wanneer je de pb aansluit.
    de kruiskabel (RJ45) was ook een goed idee
    probeer in de systeemvoorkeuren eens verschillende setings met je ethernet uit

Bijdrager
    Telcoman

Dank voor alle tips, probleem opgelost!

Helaas: hoe, weet ik niet. Ik heb de machine een paar keer herstart. Tenslotte de hardwaretest van Apple gedraaid. Daarna herstart. En toen was ethernet weer zichtbaar in het overzicht van netwerkverbindingen….

Bijdrager
    Turbanus

Woon je soms naast een bos? Het zou echt de eerste niet zijn waar een mier is ingekropen…..:wink:

Bijdrager
    Telcoman

Te vroeg gejuichd….

De ethernet-poort is nu wel zichtbaar in het overzicht van netwerkverbindingen, maar geeft de melding:

“geen netwerkkabel aangesloten”

Terwijl die er toch echt in zit:-(

Bijdrager
    Turbanus

Die poort “jammed” dus!!!

Bijdrager
    Telcoman

Eindelijk succes…bij een server die niet autom DHCP adressen geeft.

Het is me een raadsel hoe dit kan. Maar goed.

Bijdrager
    machans

de melding ” netwerkkabel aangesloten” is dat de ander kant geen elektisch signaal op de pinnetjes gezet heeft. misschien niet goed doorgedrukt (klik = het geluid)

Test met zo’n hubje nu of dat er een lampje gaat branden. DHCP heeft er niets mee te maken ik begrijp ook niet wat je bedoelt met de de server geen automatische adressen Want dit zijn hoger netwerkdiensten en heeft nogmaals niets te maken met je aangemelde probleem. Blijft een wazige zaak.

Bijdrager
    Telcoman

Ik ‘m maandag nog even aan een hub hangen…..

Bijdrager
    Telcoman

Helaas: weer herkent de macbook de ethernetkabel niet.:-(

Terug naar de winkel….

Bijdrager
    Telcoman

Update:
    Sinds gisteren is de MacBook retour Apple. De winkelier heeft bevestigd dat er een hardwarematig probleem met de ethernetpoort is…. ;-(

Bijdrager
    Rinkel

Ik ben er deze week achter gekomen dat mijn ethernet poort ook niet meer werkt ?

Nu is mijn Macbook vorige maand uit de garantie gelopen. Gaat Apple mij helpen of heb ik nu gewoon pech ?

Na 13 maanden alleen maar problemen met mijn Macbook ben ik van mening dat Apple dit probleem ook mag oplossen.

Bijdrager
    ollebolle

ga maar binnen, je hebt wettelijk recht op 2 jaar, das één
    en op het moederbord loopt meestal een verlengde garantie.

Bijdrager
    Rinkel

Het schijnt dat die vlieger niet helemaal op gaat als je een macbook via Apple.nl hebt gekocht. Ik zelf al de hele week tegen mezelf dat ik ze moet bellen. Morgen maar echt even doen. En als ze mij niet willen helpen dan ga ik zeker even mijn onvrede spuien over afgelopen jaar.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.