10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Snobble

Newb vraag voor scriptkenners

Vraagje aan diegenen die scripts beter begrijpen dan ik … ik ben een totale leek op dit gebied.

Ik wil een add-on installeren voor Photoshop Elements (voegt extra functionaliteit toe zoals layer mask en selection to path). De installer voor de demo (en waarschijnlijk ook de installer voor het complete product) komt in de vorm van een “setup.app” met een applescript icoontje. Ik heb geprobeerd dit te openen met applescript om te kijken wat dit script precies doet maar krijg de boodschap ” saved as run only”. Ik heb de (demo) installer al gebruikt en wil nu eigenlijk het hele product kopen.

Mijn vragen (die ik natuurlijk had moeten stellen VOORDAT ik de demo installer gebruikte):
    – is het veilig om zo’n script te gebruiken? Kan zo’n script ongezien andere dingen doen behalve de dingen waarvoor ik het wil gebruiken?
    – hoe en waar (een log?) kan ik eventueel zien wat dit script doet (behalve dan in Photoshop Elements) en waar moet ik naar kijken?
    – ben ik te paranoide?

Hoop dat ik de vraag in het goede forum stelde. Alvast bedankt!

Bijdrager
    dj bazzie wazzie
    Snobble op 15 augustus 2010

Mijn vragen (die ik natuurlijk had moeten stellen VOORDAT ik de demo installer gebruikte):
    – is het veilig om zo\’n script te gebruiken? Kan zo\’n script ongezien andere dingen doen behalve de dingen waarvoor ik het wil gebruiken?
    – hoe en waar (een log?) kan ik eventueel zien wat dit script doet (behalve dan in Photoshop Elements) en waar moet ik naar kijken?
    – ben ik te paranoide?
    Hoop dat ik de vraag in het goede forum stelde. Alvast bedankt!