8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Delars

'new window'-button in Safari

Hej altijdbehulpzame OMT’ers,

In Safari 5 (en eerdere versies) kun je een knop aan je menubar toevoegen om een nieuw tabblad te openen. Aangezien ik geen tabbladen gebruik maar enkel vensters zou ik graag zo een knop willen om een nieuw venster te openen (ik weet van de combinatie cmd + N, maar als anderen mijn MacBook Pro gebruiken snappen ze dat vaak niet). Ik vroeg me dus af of er een extension o.i.d. bestaat om zo een knop toe te voegen, ik heb zelf al gezocht maar niks kunnen vinden.

Bijdrager
    StijnMacDupuis

Ik denk niet da die knop bestaat. Die van nieuw tabblad uiteraard wel maar voor nieuw venster, nog nooit van gehoord.

Bijdrager
    MrGlenneke

Waarom eigenlijk niet gewoon tabbladen gebruiken?

Bijdrager
    Chorro

Of gebruik Google Chrome, die heeft die knop standaard:

—-

EDIT: Zie nu dat die tabbladen juist wel lukt, maar dat het gaat om vensters. Nee, dat weet ik niet. En dit is m’n 2000e post hier :sealed:

Bijdrager
    Maverick9898

Volgens mij niet. Cmd+N is volgens mij de enige manier om dat snel te doen. Waarom zouden ze dat niet begrijpen? Ctrl + N is hetzelfde commando in Windows;).

Bijdrager
    Gastonw

Archief ? Nieuw venster

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Maverick9898 op 20 maart 2011

Waarom zouden ze dat niet begrijpen? Ctrl + N is hetzelfde commando in Windows;).

Ik denk om één van twee redenen: óf ze drukken Ctrl+N in in plaats van ?N (en klagen over de ?-toets als je zegt dat ze die moeten hebben in plaats van Ctrl), óf — en dit lijkt me het waarschijnlijkst — ze weten niet dat je het toetsenbord kunt gebruiken voor meer dan alleen kleine letters typen;)

Bijdrager
    Delars

Bedankt voor de hulp allemaal, jammer dat zoiets niet bestaat. Ik gebruik namelijk niet graag tabbladen omdat dat niet handig is in combinatie met Expose/Mission Control, waar elk venster apart word getoond.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.