12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Wankei

Network repeater ICIDU

Hallo,
    Ik heb me laten verleiden om een netwerk repeater te kopen van ICIDU (Wiresless 300N – 300MBPS). Bij het lezen van de volledige engelstalige handleiding staat daar “Systeemvereisten: Windows 2000,2003 enzovoorts….. Meteen ben ik achterdochtig. Kan ik dit ding laten spreken met m’n airport express? M’n imac ziet de draadloze verbinding wel als ‘repeater’ maar er is geen verbinding met het internet via de airport express. Iemand ervaring mee hoe dit ding ingesteld kan worden of wordt het ‘return to sender’ ??

Jo

Inactief
    Anoniem

Misschien moet je het modelnummer/type even vermelden. Dan zijn er misschien stervelingen die iets voor je kunnen betekenen..

Bijdrager
    BasiX

Die dingen werken allemaal hetzelfde. Ze pikken het signaal van je eigen router op (in jouw geval je AirPort Express) en die zenden ze dan opnieuw uit. Vaak als eigen signaal, dus je zult moeten verbinden met het wifi-signaal van de repeater.

Bijdrager
    Wankei

Het typenr is NI-707547

@BasiX
    : dat is het nu net; m’n imac maakt verbinding met de repeater, maar dit ding maakt geen verbinding met de airport..vermits ik geen internetconnectie krijg als ik mn wifi instel op de repeater..

Bijdrager
    johnkeates

Heb je hem wel ingesteld? Hij doet het niet uit zichzelf he.

Meestal kan je hem met een kabel aansluiten en dan kan je hem instellen. Soms kan dat niet, dan moet je er draadloos verbinding mee maken, hem dan instellen en herstarten en dan doet ie het.

Bijdrager
    Wankei

Rien ne va plus..
    Op imac aangesloten met een lan-kabel, niks
    ip adres ingegeven in browser… niks (volgens de handleiding zou ‘http://repeater’ de heilige graal moeten onthullen..)
    Op de internetrouter aangesloten vòòr de airport: niks ( m’n airport valt zelfs uit..)

Foute aankoop en m’n voet erop?
    Of is er hier iemand?
    Iemand?

Bijdrager
    Beech

Heb je de Nederlandstalige handleiding niet gedownload ? Hierin staat duidelijk wat je moet doen. Ik heb deze repeater ook en werkt prima. Wel bedraad instellen.

Bijdrager
    Ir.Bob

Verbind de repeater met een LAN kabel aan een PC of notebook. Zorg er voor dat de computer ingesteld is op IP ontvangen. (Automatisch een IP adres ontvangen van een DHCP server)
    Open een web browser en vul ‘http://repeater’ of ‘192.168.2.254’ in bij de adresbalk.

Dit betekend ook dat de ethernet-interface bovenaan moet staan, of de WiFi tijdelijk uitgeschakeld moet zijn (bij de netwerk instelling op de Mac) bij het instellen.

Bijdrager
    Wankei

OK al een stapje verder.. de truc was de wifi uitschakelen..
    Ahum
    Weet er iemand waar ik de security key kan vinden van m’n airport express?

Jo

Bijdrager
    Wankei

… en opgelost!
    Bedankt voor de assistentie en tot gauw..

Jo

Bijdrager
    AppletjevoordeDorst

Ik zag dit topic op Google staan, dus ik dacht, ik reageer hier even op, dan hoef ik geen nieuw topic aan te maken.

Ik ben bezig deze repeater bij een collega in te stellen, het instellen lukt wel. Repeater maakt verbinding met de router en ik kan de repeater nu ook vinden in het lijstje met WiFi netwerken. Alleen als ik probeer te verbinden wil het niet. Hij blijft heel lang laden, en na een aantal minuten geeft hij aan dat er niet verbonden kan worden.

Doe ik iets verkeerd tijdens het instellen? Even de stappen:

1. Kastje staat ingesteld op Repeater
    2. Log in in de UI van de Icidu (192.168.2.254)
    3. Kies het WiFi netwerk
    4. Verander de naam + wachtwoord instellen
    5. Restarting (nadat hij 100% aangeeft doet het niks meer)

Vervolgens staat de repeater wel in de WiFi lijst, maar kan niet verbinden.

Iemand hier ervaring mee, en weet hoe ik het op kan lossen?

Gr.

Bijdrager
    AppletjevoordeDorst

bump

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.