4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    hankie

Network Initialization hangt

Na de security-update van deze week (3-5-2003) lukt het me niet meer om een internetverbinding te krijgen.

Bij het opstarten blijft de voortschrijdingsbalk hangen bij Network Initialization. Dit duurt ongeveer een halve minuut en dan start de iMac verder goed op. Echter internet/mail en andere externe netwerkverbindingen doen het niet.

Tot vóór de security update had ik hier absoluut geen last van, dus het moet hier iets mee te maken hebben. Het kabelmodem aan en uitzetten helpt niet. Ik heb een account bij Chello, dus kabel internet en heb niets gewijzigd aan mijn netwerk-instellingen (Ethernet, automatisch DHCP). Ik zie wel in het scherm dat er een IP_adres is toegewezen (doorgebruiker staat er achter). Met het programma Netwerkbeheer(?) zie ik ook dat er packages verzonden zijn, maar dat er 7 fouten bij receive staan.

Wie kan me helpen met dit probleem. Onder 10.1 had ik dit in mindere mate ook. Het af- en aansluiten van het modem bracht toen nog vaak uitkomst, maar onder 10.2 heb ik dit nog niet eerder meegemaakt en herstarten helpt gewoon niet.

Dit bericht heb ik op een andere computer gemaakt.

Hankie

Bijdrager
    HRH

Het lijkt er op dat je geen ip nummer krijgt toegewezen door de DHCP server van chello. Hier kun je zien of alle upc servers werken. Maar die zijn allemaal in orde zo te zien. Ik geloof dat ik maar even wacht met die security update. Als je de oorzaak en oplossing van het probleem achterhaalt, laat het even weten.

Bijdrager
    HRH

Lees deze draad eens bij de concurrent, wellicht dat dat iets oplevert.

Bijdrager
    hankie

Ok, ik ben er uit,

HRH bedankt voor de tip. Ergens in het ‘ draadje’ van de concurrent stond een maffe tip, die goed werkte. Je schroeft de COAX-kabel van de kabelmodel (chello/com21-modem) en schroeft de kabel er weer op. Na opstart krijg je je IP-adres weer gewoon van de server toegewezen. waarschijnlijk voert het modem dat ‘hangt’ een reset uit waardoor hij weer goed functioneert. Ik snap alleen niet waarom het modem zich ophing na de security update, but who cares.

Hankie

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.