11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Mackapoen

Netwerkverbinding in OSX 10.3.3

Sinds ik de laatste grote update naar 10.3.3 heb geinstalleerd, moet ik -voor het openen van elk netwerkvolume- opnieuw inloggen met wachtwoordverificatie. Ik vond het nu net zo makkelijk in Panther dat ik maar een keer mijn netwerkverbinding moest openen. Zolang ik maar ingelogd bleef kon ik alle kanten op qua netwerkverbindingen. Herstellen van schijfbevoegdheden maakt helaas niet uit. Heeft iemand enig idee of daar iets aan te doen is? Het gaat hierbij uiteraard om verschillende volumes op een netwerkstation.

Bijdrager
    Pasav

Dit niet heb wel dat mijn netwerk volumes niet meer autoamtisch worden gemount terwijl dit in Workgroup manager wel staat aangegeven …:(

Bijdrager
    macpro

Je kunt bij het inloggen via de opties knop aangeven dat ‘ie het wachtwoord moet opslaan in je sleutelhanger.
    Heb je dat al geprobeerd?

Bijdrager
    Mackapoen
    ”macpro”

Je kunt bij het inloggen via de opties knop aangeven dat ‘ie het wachtwoord moet opslaan in je sleutelhanger.

Klopt uiteraard wat je zegt. Heb ik nu ook gedaan. Alleen jammer dat je voor elk volume apart moet inloggen. :roll:

Bijdrager
    JeePee

Ik meen dat in de afgelopen update je iedere keer weer als administrator je wachtwoord op moet geven, bijvoorbeeld als je een rijtje programma’s aan het installeren bent, terwijl je eerst gewoon je wachtwoord opgaf en dan even zonder kon. Dit is nu veiliger, maar wel wat meer werk. Ik neem aan dat dit ook voor netwerkverbindingen opgaat…:?

Bijdrager
    macpro
    ”Mackapoen”
    ”macpro”

Klopt uiteraard wat je zegt. Heb ik nu ook gedaan. Alleen jammer dat je voor elk volume apart moet inloggen. :roll:

Nee hoor, je kunt inloggen op een server en dan in één keer meerdere volumes selecteren.
    Die krijg je dan allemaal op je bureaublad te zien.

En normaal gesproken is het zo dat als je al ingelogd bent op een server, je dat de volgende keer niet meer hoeft te doen.

Dus heeft jouw server de volumes Kwik, Kwek en Kwak en je hebt Kwek al op je bureaublad staan, dan is het niet de bedoeling dat je opnieuw moet inloggen om Kwik of Kwak te kunnen benaderen.

Bijdrager
    Mackapoen

Het lukt mij niet om meerdere volumes tegelijk te selecteren.:x Voor alle duidelijkheid, met inloggen bedoel ik dat ik elke keer door het scherm “smb aktiveren” heen moet om een volume te kunnen mounten. Hoe ik het ook probeer, ik moet voor elk volume op mijn server een keer door dat scherm heen. Voor de update hoefde ik dat maar een keer te doen en dan kon ik meteen doorklikken naar welk volume dan ook in finder. Door mijn wachtwoord in mijn sleutelhanger te zetten hoef ik dat gelukkig maar de eerste keer op te geven. :|

Bijdrager
    macpro

Probeer je soms een Windows server te benaderen?

Bijdrager
    Mackapoen
    ”macpro”

ja, klopt. Het gaat inderdaad om een windoos. Zal ik maar vast beginnen zweten voor je antwoord … :oops:

Bijdrager
    macpro
    ”Mackapoen”
    ”macpro”

ja, klopt. Het gaat inderdaad om een windoos. Zal ik maar vast beginnen zweten voor je antwoord … :oops:

:x BEN JE NOU HELEMAAL??? :x

:P Nee hoor, geintje.

Maar dat was in het begin nog niet helemaal duidelijk, dus iedereen ging er even van uit dat je een Mac server wilde benaderen,
    Bij een Windows server is het idd anders. Dan krijg ik een venster met een keuzelijst en kan ik ook maar 1 volume per keer benaderen.
    Nu ik er zo over nadenk moet ik ook blijven inloggen om op dezelfde server een ander volume te gebruiken.

De enige oplossing die ik zo snel kan bedenken is AppleTalk installeren, zodat je via het AFP protocol die server gaat gebruiken.
    Dan kan je wel kiezen uit een lijst van volumes.

Bijdrager
    Mackapoen

Ik zal het nooooit meer doen… :innocent:

Had ik natuurlijk kunnen weten dat daar verschil in zou zitten. Ik zal eens proberen wat je voorstelt. Maar het blijft toch vreemd dat ik dit wel kon voordat ik de laatste update geinstalleerd heb. Maar goed, Voor de rest draait alles als een zonnetje hoor. 8) Als dit het enige is ben ik allang blij.

Iedereen alvast bedankt voor de hulp.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.