10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    thedude

netwerkverbinding?

even een noobvraag, ben aan het klooien met mn eerste imac osx.

hoe kan ik zien of ik netwerkverbinding heb?

Bijdrager
    Tomaat

Systeem Voorkeuren -> Netwerk:)

Bijdrager
    thedude

daar kan je het instellen, maar niet zien of je verbinding hebt

Bijdrager
    kevkoptel

Ja als je een IP hebt ben je verbonden. Anders niet hé. Kijk eens naar de kleur van het bolletje.

Bijdrager
    Tomaat
    ”kevkoptel”

Ja als je een IP hebt been je verrbonden. Anders niet hé.

nee natuurlijk niet:p

maar als je daar eens ff kijkt i.p.v. eerst een bericht te posten met daarin de vraag waar je op simpele wijze zelf een antwoord op kunt vinden;)

Bijdrager
    thedude

ah men, instellen kan dus wel, maar je kan niet eens zien of je verbonden bent? bij windows heb je dan rechtsonderin 2 van die pctjes das n stuk duidelijker

Bijdrager
    kevkoptel

Euhm… is er bij jou geen bolletje voor de netwerkverbinding die je wil gebruiken. Bij mij is die ingeplugd groen, anders rood.

Bijdrager
    rrrichie

Je moet dan wel de netwerk status tonen (kiezen), anders zie je bolletjes niet. Tenminste in Panther, ben ff vergeten hoe het in Jaguar en daarvoor was.

Maar waarom wil het zien, je stelt het in en het werkt toch? Draadloos is mischien wel handig dat kan je instellen zodat er een figuurtje in je menu balk komt.

Maar wat niet is kan je er altijd bij installeren. MenuMeters en Net Monitor zijn twee van dat soort tooltjes waarmee je e.a. in de gaten kan houden.

Bijdrager
    thedude

Idd dat bedoel ik, netwerk verbinding tonene. Waar kan ik dat instellen? mac osx 10.2.8 heb ik.

Bijdrager
    rrrichie

‘k weet ff niet hoe het in 10.2.8 is. Ik heb 10.3.4 Daar is het onder het apple:systeemvoorkeuren:netwerk en dan staat daar toon: en kan je kiezen uit
    1. netwerk status
    2 .. X de netwerk kaarten die je hebt en als laatste
    configuratie netwerkpoorten

Als je echter vaak wil weten hoet het er mee staat zou ik gewoon zo’n tooltje downloaden. Het zijn gratis of shareware programmates die je versiontracker of download.com kunt ophalen.

Je kan in unix natuurlijk ook gewoon de status opvragen, net zoals je op windows ipconfig/all doet. Op terminal en leef je uit:
    Nu zijn daar veel commandos voor maar netstat -a is er een van dan zie je alle verbingen (poorten) die openstaan en wel of niet verbinding hebben. of ifconfig dan zie je verschillende poorten daarstussen staat ook per poort de status. met ifconfig -d krijg je lijst van down interfaces en -u van de up. Anyweg met man ifconfig, krijg je hele uitleg.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.