4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    El_Koffie

Netwerkschijf niet te benaderen

Goedenavond!

De grootste problemen met de Asus 700 WL Router zijn enigzins verholpen, maar het blijft toch een vreselijk apparaat

Wat nu namelijk het geval is; wanneer ik via appeltie-k de schijf wil benaderen om via de finder er bestanden naar toe te slepen, dan krijg ik de melding dat ik daar niet de juiste bevoegdheden voor heb.
    ( De Asus Router heeft een harde schijf van 260 GB )
    Foutcode -36..

Nu moet ik dus naar mijn eigen FTP-schijf, zelf FTP-en, want via drag en drop werkt niet….

Zijn al 5 uur bezig geweest met dat [email protected]# apparaat, en we hebben m een naam gegeven; als we die aanklikken in het netwerk, krijg ik de melding, de originele alias is niet gevonden….

Ajuto!:x

Bijdrager
    macpro

Dat klopt. Als je vanuit de Finder een FTP verbinding maakt kun je alleen maar lezen. Niet schrijven. Is een onlogische beperking die al jaren in de Finder zit.
    Als je een FTP programma gebruikt zoals Fetch of CyberDuck, dan werkt het wel.

Bijdrager
    El_Koffie

Goedemorgen, dank voor je reactie.

Maar als ik Fetch of Cyberduck moet gebruiken, dan betekent het nog steeds dat ik moet FTP-en naar een harde schijf die in mijn router zit.
    Da’s toch gek?
    Die schijf moet toch eigenlijk gewoon verschijnen op het bureaublad zodat je er naar hartelust er vanalles op kan slepen…?

Wat een gekkigheid allemaal.

Maar bedankt i.i.g en geniet van de zon.

Bijdrager
    macpro

Heb je via het SMB: protocol geprobeerd?
    Dus na [command]K als servernaam “smb://<ip adres>” invoeren.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.