5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Eastmaster

Netwerkschijf mounten, maar weg na herstart

Ik heb sinds 2 dagen een imac… bin sinds dien aan het wennen en instellingen aan het doen. Maar wat me nu echt niet lukt is het vastzetten van een netwerkschijf..

Met appletje+K heb ik de server ingesteld… Daarna krijg ik de vraag of ik bepaalde volumes wil activeren… Dat doe ik dan ook en selecteer de volumes die ik wil hebben… Dan komen alle volumes die ik geselecteerd heb op me bureaublad.. Dat is allemaal prima zo…

Maar nu… Als ik de mac opnieuw opstart zijn alle volumes weer weg en moet ik ze via appeltje+K weer selecteren… de server staat er echter nu wel al tussen en hoef ik minder in te toetsen… Maar het werkt zo niet echt ideaal..

Hoe kan de gemounte schijven vasthouden?

Bijdrager
    MegaChriz

Je kunt ze in de dock zetten en dan kun je ze telkens aanroepen als je er in de dock op klikt. Ook zou het mogelijk moeten zijn om via Automator de schijven automatisch aan te roepen, maar ik heb nog niet zo veel verstand van Automator.

Bijdrager
    chlorophyl

Gan naar Systeemvoorkeuren – Accounts en klik op inloggen.
    Sleep je gemounte schijven van je bureaublad in het venster.

Bijdrager
    Eastmaster
    ”chlorophyl”

Gan naar Systeemvoorkeuren – Accounts en klik op inloggen.
    Sleep je gemounte schijven van je bureaublad in het venster.

Ahh bedankt dat werkt idd goed…. Na het mounten worden alle volumes in finder geopend.. maar

Ik heb nogal veel volumes die ik gemount wil hebben, best vervelend als ik dan elke keer zo’n 8 finder vensters uit moet klikken… is er daar ook een oplossing voor?

Bijdrager
    hackie

in unix/linux heb je het fstab bestand waarin je kan definieren wat er bij het opstarten van de pc automatisch gemount moet worden… weet niet zeker of dat ook in osx werkt maar het valt natuurlijk uit te zoeken! 8)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.