10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    rx_shorty

Netwerkschijf met Windows 2000 Server

Hallo,

Ik ben dus helemaal nieuw met MAC OS.
    Nu hebben we hier een Windows 2000 netwerk met een Exchange server.

Nu staat op de eerste server netwerkschijven.
    Dus is de bedoeling dat we met de MAC op de netwerkschijf komen.

Dit lukt tot op zekere hoogte, als hij net opnieuw is opgestart dan werkt het, moet wel telkens gebruikersnaam en wachtwoord invoeren maar toch het werkt.

Maar als ik na een minuut of 10 er terug in wil en ga naar Netwerk, dan zie ik alleen mijn lokale schijf.

Waar ligt dit aan?
    Alvast hartelijk dank! :D

Bijdrager
    rx_shorty

Ow ja nog iets vergeten te melden.

Het betreft hier een Power Mac G4 met OS X

Nu heb ik de laaste update gedownload (59 MB) en nu als ik opstart krijg ik eerst een flikkerend wereldbolletje te zien en daarna een mapje met een vraagteken.

Dit duurt zeker zo’n 5 minuten voordat ik het OS X zit.

Bijdrager
    junkiesxl

Dat eerste weet ik niety precies wat er aan de hand is, over het tweede heb ik wel een idee. je moet ns kijken bij systeemvoorkeuren->opstartschijf welke je hier gekozen hebt. Dat kniiperende wereldbol symbool is namelijk dat ie niet vind waar ie van moet opstarten en anders moet je eens n keer je permissies herstellen.

Bijdrager
    rx_shorty

Bedankt junkiesxl

Ik zal het eens proberen.
    Wardeer het gratis support van forums echt!

Groetjes

Bijdrager
    Brak Mak Morn

Ik weet gelukkig niks van Exchange Servers:D maar hier op de zaak hebben we ook zo’n ding waar we met Apple’s bij moeten.