10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    rx_shorty

Netwerkschijf met Windows 2000 Server

Hallo,

Ik ben dus helemaal nieuw met MAC OS.
    Nu hebben we hier een Windows 2000 netwerk met een Exchange server.

Nu staat op de eerste server netwerkschijven.
    Dus is de bedoeling dat we met de MAC op de netwerkschijf komen.

Dit lukt tot op zekere hoogte, als hij net opnieuw is opgestart dan werkt het, moet wel telkens gebruikersnaam en wachtwoord invoeren maar toch het werkt.

Maar als ik na een minuut of 10 er terug in wil en ga naar Netwerk, dan zie ik alleen mijn lokale schijf.

Waar ligt dit aan?
    Alvast hartelijk dank! :D

Bijdrager
    rx_shorty

Ow ja nog iets vergeten te melden.

Het betreft hier een Power Mac G4 met OS X

Nu heb ik de laaste update gedownload (59 MB) en nu als ik opstart krijg ik eerst een flikkerend wereldbolletje te zien en daarna een mapje met een vraagteken.

Dit duurt zeker zo’n 5 minuten voordat ik het OS X zit.

Bijdrager
    junkiesxl

Dat eerste weet ik niety precies wat er aan de hand is, over het tweede heb ik wel een idee. je moet ns kijken bij systeemvoorkeuren->opstartschijf welke je hier gekozen hebt. Dat kniiperende wereldbol symbool is namelijk dat ie niet vind waar ie van moet opstarten en anders moet je eens n keer je permissies herstellen.

Bijdrager
    rx_shorty

Bedankt junkiesxl

Ik zal het eens proberen.
    Wardeer het gratis support van forums echt!

Groetjes

Bijdrager
    Brak Mak Morn

Ik weet gelukkig niks van Exchange Servers:D maar hier op de zaak hebben we ook zo’n ding waar we met Apple’s bij moeten.

Veel problemen mee gehad, alle aan de kant van (je raad het al) de Exchange Server. Werkt nu, na vele tientallen uren duurbetaald troubleshooten door “Microsoft Experts” eindelijk heel behoorlijk, perfect dan weer niet, maar alla… Kun je wel op “gewone” PC’s inloggen, en blijft de verbinding dan wel tot stand? Lijkt me dan een aanwijzing dat het probleem niet aan de Apple kant zit. Op zo’n Exchange server heb je ook iets als Apple Services, (Zodat de Exchange Server als een Apple server dienstdoet). Staat dat aan? Werkt dat dan wel goed?

Laat je vooral niet te gauw wijsmaken dat het aan de Apple ligt!

Bijdrager
    rx_shorty
    ”Brak

Laat je vooral niet te gauw wijsmaken dat het aan de Apple ligt!

Haha nee dat gebeurt nooit, ik ben zelf een Linux gebruiker en heb eerlijk waar een schurft hekel aan Windows.

Enja MAC is nou eenmaal iets te duur voor me anders…

Maar dit is op het bedrijf, maar de Exchange heeft toch niets te maken met de Fileserver?

Bijdrager
    Brak Mak Morn

Er staat zo’n grote grijze bak, die internetverkeer regelt, mail verspreidt en als fileserver dienst doet. Iedereen hier noemt dat ding de Exchange Server, en die bedoel ik…

Bijdrager
    rx_shorty
    ”Brak

Er staat zo’n grote grijze bak, die internetverkeer regelt, mail verspreidt en als fileserver dienst doet. Iedereen hier noemt dat ding de Exchange Server, en die bedoel ik…

Ja ok dat snap ik maar wij hebben hier meer servers staan.

1. Windows 2000 Fileserver
    2. Windows 2000 + Exchange
    3. Een linux based webserver
    4. Een linux based proxyserver

Dus dan zit het probleem volgens mij in de fileserver.

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    rx_shorty
    ”johnny_cash”
    ”rx_shorty”

Ow ja nog iets vergeten te melden.

Het betreft hier een Power Mac G4 met OS X

Nu heb ik de laaste update gedownload (59 MB) en nu als ik opstart krijg ik eerst een flikkerend wereldbolletje te zien en daarna een mapje met een vraagteken.

Dit duurt zeker zo’n 5 minuten voordat ik het OS X zit.

dat knipperende wereldbolletje komt doordat jij bij opstartschijf (in systeemvoorkeuren) opstarten van netwerk hebt gekozen. dus dat zul je denk ik gewoon op het mapje met os x erin moeten instellen… wijst zich vanzelf (dat mapje)

Idd alles is vrijwel gelukt en opgelost volgens mij.
    De computer stond ook op Energie spaarstand en daardoor schakelde hij het netwerk ook uit, dus dat heb ik uitgezet en het werkt.

Ik heb ook door het installatie proces gegaan van MAC OS 9 en start hij ook gewoon weer goed op.

Bedankt allemaal!!!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.