5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    prullenbak

Netwerkschijf in finder houden?

Hallo mensen,

Ik heb een klein probleem (nou ja niet eens echt een probleem maar toch)

Ik maak op mn stage regelmatig gebruik van een netwerkschijf. Daarmee maak ik verbinding via ga->verbind met server enz. Nu is het zo, dat ie iedere avond weer de verbinding verbreekt, zodat ik de volgende dag weer opnieuw dat gedoe moet doen. Kan ik niet zorgen dat ie verbinding maakt met die schijf, zodra ik de netwerkkabel er sochtends in stop?

Thanks alvast.

Bijdrager
    Melgior

Nooit geprobeerd, maar misschien helpt dit filmpje:
    http://www.youtube.com/watch?v=X__jZ3wbBrc

Bijdrager
    prullenbak

hmm…dan moet ik dus serieus een automator script aanmaken…najah, t is een idee , maar handig is anders.

(dit zou betekenen dat zoiets in windows nog handiger is, dan kun je m gewoon toevoegen als schijf en dan een letter geven. Op mn stage wordt de netwerkmap in kwestie zelfs de ‘g-schijf’ genoemd…)

iemand anders nog een idee?

Bijdrager
    Edwin

Ga naar System Preferences, Accounts en klik op de tab Login Items. Klik op het + teken om een item toe te voegen. Door op de share (niet de servernaam) te klikken in de Finder wordt deze automatisch geopend bij elke login.

Overigens niet altijd handig bij een MacBook indien de share niet aanwezig is.

Bijdrager
    prullenbak

Ik zal daar morgenochtend even naar kijken als ik weer op mn stage ben.

Bedankt in ieder geval alvast.

Edit: wat gebeurt er dan als de share niet beschikbaar is? n foutmelding o.i.d?

groeten!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.