3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

NetwerkRadar om T-Mobile netwerk te verbeteren

T-Mobile heeft haar abonnees gesmst met het advies om de gratis app NetwerkRadar te downloaden. Er zit een directe link bij naar de App Store. In de app kan je je nummer invullen en op elke plek waar je dat wilt kan je de upload- en downloadsnelheid van het netwerk direct opmeten en ook de kwaliteit van het netwerk. Als je niet tevreden bent en bijvoorbeeld geen 3G hebt op een bepaalde plek kan je met een druk op de knop een bericht sturen. De beheerder van de app (niet T-Mobile zelf) bundelt de resultaten en biedt die aan T-Mobile aan. Zodoende kunnen zwakke plekken in het T-Mobile netwerk worden verbeterd.

Er is ook een infopagina met berichten over (tijdelijke) storingen en verbeteringen in het netwerk. Intussen zijn er volgens T-Mobile al 150.000 scans gedaan door iPhonebezitters. Op een kaart zie je ook de plaats en kwaliteit van de scans en heb je een actueel overzicht van de kwaliteit van het netwerk.

Ik vind het een goed initiatief! Naast de voordelen die T-Mobile biedt boven KPN en Vodafone (afrekenen per seconde en niet naar boven afronden per minuut en ongelimiteerd data/internetgebruik) is dit opnieuw een stukje goede service van T-Mobile.

Ik heb veel over ze geklaagd, vooral over het netwerk, maar ik vind dat dit ook gezegd mag worden. Overigens: mijn zoon heeft een iPhone met KPN abonnement (sinds juni 2010), maar die heeft nog meer klachten over het netwerk dan ik!

Bijdrager
    hansiedejong

Is al wat langer in de App Store. Ook ik heb de App geïnstalleerd, maar heb eigenlijk nooit problemen met het netwerk. Hier thuis (Aalsmeer) altijd 5 balkjes.

Bijdrager
    MacAanZee

hier (omgeving Beverwijk) wisselt het sterk. Ene moment goed, volgende moment niet. Zelfs in Amsterdam wisselt het sterk

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.