30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 114)
  • Q:

    Bijdrager
    Shmoo

    Netwerkproblemen bij Apple ik ben er nu wel een beetje klaar mee

    Sinds de El Capitan upgrade en vooral de laatste OS X update loop ik hier continue WiFi/uit – WiFi/aan te doen om een beetje stabiele verbinding te houden.

    Gewoon uit het niets laden pagina’s ineens niet meer, 2 a 3 minuten laden – niets/vast.. Druk ik op het WiFi symbool in de menubalk en schakel ik dan het netwerk uit en weer aan dan springt de site zo in beeld. Geen probleem.

    Als ik wakker word, dan is het eerste dat ik doe wanneer ik achter de computer zit even de Mac App Store openen om te kijken of er updates zijn.. Heel vaak wanneer ik dit doe dan zie je gewoon dat door deze actie ( openen van de app ) boven in de menubalk het Dropbox logo op grijs springt ( geen internet ). Sluit ik de Mac App Store af springt het internet weer aan en kan ik de Mac App Store weer openen en dan schiet alles in beeld.

    Het is gewoon niet leuk meer, een probleempje prima daar kun je mee leven en tijdelijk omheen werken maar dit gaat helemaal nergens meer over.

    Ik heb het gevoel dat het te maken heeft met iets van 2.5 of 5GHz internet of wat dat allemaal moet inhouden. Die automatische switch tussen beide versies verloopt volgens mij gewoon niet goed bij Apple of bij mijn hardware.
    Je kunt dit probleem vergelijken met je iPhone. Als je thuis op het WiFi zit te surfen en je loopt al internettende de deur uit dan zal je op straat ook zien dat wanneer je ongeveer 8 meter van je huis bent je geen pagina meer geladen krijgt omdat er niet automatisch wordt overgeschakeld op je internet van de provider. Je moet an altijd eerst uit Safari gaan. Dan weer terug in Safari en de pagina herladen om te zorgen dat je databundel van Vodafone gebruikt wordt.

    Helemaal paars/geel word je van deze onzin. Het is nog veel erger wanneer mijn zus op bezoek komt, die heeft een porno iPhone 6s en als zij met haar iPhone op mijn internet komt dan is een van ons de klos. Of zij krijgt niets gedaan of ze gooit iedere van het internet af die geen mega hip nieuw toestel heeft en dan krijgen die niets gedaan.

    Ik bedoel, ik heb een eerste generatie Time Capsule die staat sinds 2008 of zo op de vensterbank en daar heb ik nog nooit iets in hoeven aan te passen, alles verliep altijd prima totdat ik naar El Capitan ben gegaan. Het modem van Ziggo herstart ik ook zo nu en dan wanneer ik denk dat er problemen met hun netwerk zijn geweest maar dit probleem ligt duidelijk niet bij Ziggo hoe graag ik dat bedrijf ook in de shit zou willen duwen.

    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 4 maanden geleden door  Shmoo.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 4 maanden geleden door  Shmoo.

    Moderator
    Raymon Mens

    Zelfde probleem hier, maar dan met de publieke beta van 10.11.4 op een MacBook Air uit 2013 en AirPort Express. Draai je toevallig ook de publieke beta? Mijn idee was de beta de oorzaak is.


    Bijdrager
    Shmoo

    Nee ik doe nooit mee aan beta’s van Apple daar vind ik de basis van OS X of iOS te belangrijk voor.


    Bijdrager
    Delta

    Ik heb er ook last van en ik draai ook niet op een beta. Het is inderdaad zeer irritant. Ik denk niet dat het iets te maken heeft met 2.4 Ghz of 5Ghz want ik heb hier een router die enkel 2.4 aan kan. Wat het dan wel is? Geen idee: toch Ziggo, slechte software van Apple? Waarschijnlijk het laatste.

    Wat is trouwens een

    porno iPhone 6s

    ?


    Bijdrager
    SunKeeper

    Autocorrect is weer bezig.

    Over welke Macs gaat het hier allemaal?


    Bijdrager
    pruus

    @raymon,
    Hier ook de beta, en Weer gemeld in de feedback. Jij ook?
    @shmoo,
    Nu de netwerkkabel erin gedaan voor een stabiele verbinding.


    Bijdrager
    vuurvreter

    porno iPhone 6s

    Heb ik nu een verkeerd model gekocht?:-P


    Bijdrager
    Shmoo

    @delta

    Een rosegold met 128GB die je zelf niet hoeft te betalen..

    @pruus

    Ik ga eens de internetkabel erin doen.

    Specs:
    – Time Capsule gen. 1
    – Mac mini 2014
    – iPhone 5c ( gebruik ik niet veel )
    – iPad Air ( ook problemen )
    – Apple TV 4 en 3 ( no problems )
    – iMac 2011 / Yosemite install ( no problems )


    Moderator
    Night

    Ik ben bewust lekker op 10.10 blijven steken. Alles werkt prima dus ik zie geen enkele noodzaak om me onnodig ellende op de hals te halen.
    Uiteraard heb ik wel een testpartitie gehad om het goed aan de tand te voelen, maar buiten dat sommige apps het af lieten weten (dat waarschijnlijk met een update wel weer is op te lossen) zag ik niets dat mijn hart sneller liet kloppen (in positieve of negatieve zin).


    Bijdrager
    Hansi2124

    Ik denk dat het met Ziggo te maken heeft. Ben in hevige correspondentie met Ziggo. Hetzelfde probleem als hier boven. Uit, aan, uit, aan. Wel meerdere keren per uur.
    Bottomline oplossing van Ziggo:
    Laat door Ziggo de Ubee router in bridge zetten en dan alles laten afhandelen door Airport Express.

    Mijn conclusie is dat de wifispot van Ziggo de boosdoener is, want als die uitgeschakeld wordt door deze handeling, zou alles prima werken volgens Ziggo.
    Dat is de enige optie die Ziggo voorstelt.


    Bijdrager
    GoeieDag

    Ik heb nergens last van, met veel Apple spul hier. Ook elders niet.

    Dus zou het toch maar eens bij Ziggo zoeken.
    Ze doen wel meer niet goed: http://www.nu.nl/internet/4208885/ziggo-klanten-hadden-last-van-trage-netflix-verbinding.html


    Bijdrager
    SvS

    Shmoo, hoe is wifi op iPad Air als je bij andere Wifi netwerk inlogt?

    Overigens, Off topic, ik las gister in het nieuws dat veel ziggo gebruikers te kampen had met slecht functionerend Netflix. Kan samenhangend zijn met dit probleem.

    @pruus Bekabeld internetten is altijd een beter plan, maar probeer dat es met iPad…


    Bijdrager
    Shmoo

    Zo vaak verlaat de iPad natuurlijk niet de woning, maar de keren dat ik bij mijn zus ben en de iPad heb meegenomen dan verloopt alles prima.

    Ook als ik thuis de iPad gebruik via het datanetwerk van mijn iPhone ( Vodafone ) dan verloopt de verbinding gewoon soepel, soms word ik er zo gek van dat ik gewoon maar ga internetten op het Vodafone netwerk.

    Het gekke is dat met internetkabel in de Mac mini het een stuk beter lijkt te functioneren, ik heb nu al zeker drie keer de Mac App Store geopend en elke keer opent de App Store content zich in één keer.

    Van traag Netflix had ik gisteren volgens mij als enige geen last.


    Bijdrager
    Shmoo

    Om je het verschil te laten zien… Jammer dat de menubalk niet zichtbaar is.

    Dit is zonder kabel en enkel op WiFi.

    Dit is internet met kabel en WiFi uit.


    Bijdrager
    vuurvreter

    Het Ziggo (voorheen UPC) wi-fi heeft mij al vaker problemen gegeven.
    Sinds ik deze op de modem heb aangesloten en het Ziggo wi-fi signaal heb uit gezet, heb ik een veel betere en goed werkend wi-fi verbinding in en om het huis, en vooral geen problemen meer.

    Daar waar ik voorheen geen wi-fi signaal in de tuin had, heb ik dit nu wel.
    Ik overweeg zelfs om deze erbij aan te schaffen voor het 5Ghz netwerk.


    Bijdrager
    Shmoo

    Je moet eens op dat spinner symbooltje letten links, zodra je de App Store start is het …. 1.. 2.. 3.. hop en dan lijkt het alsof de content geforceerd opnieuw geladen wordt. Dit is sinds ze die patch hebben gedaan om het probleem met het certificaat te verhelpen. Eerder was dat nooit. Nu lijkt het wel erop dat er een soort beveiliging geactiveerd wordt elke keer wanneer je de app opent.


    Bijdrager
    T-sec

    Ik sluit mij aan bij de klachten omtrent traag opbouwende sites, of het helemaal niet willen laden.
    Ook andere Apps zoals Twitter, Instagram en Weather Pro laden soms traag of geen informatie.
    Inderdaad de WiFi verbinding van Macbook, iPad, iPhone even uit/aan en alles knalt binnen.

    Mijn UPC/Ziggo modem/WiFi drama reset ik eens in de zoveel maanden, in de hoop dat hij binnen 10 minuten weer verbinding (DS) heeft.
    Vervolgens log ik in op het Thomson menu en knal als eerste de WiFi radio’s uit. Ik laat alles via mijn Airport TM plus Airport Extrem lopen.
    Echter lees ik dat men Ziggo vraagt om het Thomson modem in Bridge te zetten en niet zoals bij mij, waar ik de TM in Bridge heb staan.
    Zou deze optie om het Thomson modem in Bridge te laten zetten nog een verbetering kunnen geven?


    Bijdrager
    iMad

    Als jij het programma AirPort-configuratieprogramma start, wat zie je dan bij de Aardbol staan?


    Bijdrager
    TandMac

    Hier ook Eén en al ellende sinds op één van de mac’s EC genesteld is.
    Printers die niet meer herkenbaar zijn.
    De airportjes af en toe uit de stekker helpt. Want als je dit niet doet, dan kan je (bv) niet werken met airplay.


    Bijdrager
    Shmoo
    iMad op 05 februari 2016

    Als jij het programma AirPort-configuratieprogramma start, wat zie je dan bij de Aardbol staan?


    Bijdrager
    T-sec

    Bij mij is zowel de aardbol, Airport TC, als AE met een groene stip en zonder meldingen.


    Bijdrager
    sciletto

    Ik heb het idem dito. Wat mij opvalt is dat het random gebeurt maar wel altijd wanneer je de macbook dichtklapt en later weer open doet.
    Onderstaand is mijn set-up en wisselt automatisch tussen 2.4 en 5.0 ghz

    /uploads/community/7d8f720c7c723fa9e655bf0c1b846f1f6bb34f34_77285.png


    Bijdrager
    T-sec

    Ik heb het ook random op de Macbooks, iPads en iPhones die hier in huis worden gebruikt. Nergens een foutmelding of iets te vinden, sites laden gewoon ineens traag of niet meer, Twitter omlaag trekken voor verversen en niks anders dan het draaiende logo, etc. etc.
    Scherm omhoog vegen, WiFi uit, paar seconden wachten, WiFi aan en in de meeste gevallen laden sites ineens weer razend snel.
    Op de Ziggo site een speedtest doen geeft alijd 90% van de download/upload snelhied, waardoor je hier zou denken dat je niet naar een meting zit te kijken maar naar een animatie op basis van de door Ziggo gedetecteerde aansluiting en daaraan verbonden internetsnelheid. Maar goed, met een andere geprobeerde ‘speedtest’ variant is het minder snel maar niet extreem afwijkend.

    Laatste keer Ziggo/Thomson modem volledige hardware reset gegeven, Airport TM plus AE stekkers een paar minuten los en daarna leek het weer even beter te gaan. Maar helaas al snel weer vast lopende sites, WiFi uit/aan, zuchten, wachten en weer doorgaan.

    Het zou mooi zijn als er een tool is die op een bepaalde manier je radio en signaal verbinding test waaruit redelijk makkelijk is op te maken wat er gaande is als de verbinding ineens trager en dan weer ineens snel is.
    Men claimt vaak dat met name de WiFi verbindingen ‘ineens’ trager kunnen worden of zelfs bijna niets meer doorlaten als er veel andere WiFi signalen in de buurt zijn. Maar als ik via de WiFi scanner App op mijn Macbook kijk valt het best mee. Mijn WiFi signalen overheersen duidelijk de rest en zitten vaak 1 of 2 kanalen verder. Op 5Ghz is helemaal geen concurrentie, dus dan zou je denken dat de Apple apparatuur automatisch naar deze frequentie schiet, te meer omdat ik nog net niet naast mijn Airport TM zit.
    Ook iets wat ik niet terug kan vinden in mijn iPad of iPhone: Of de huidige vervinding over 2.4 of 5GHz loopt. En misschien nog wel belangrijker: of je geforceerd op 5GHz kan blijven. Maar misschien ben ik hierin nog een leek en kan dit wel…


    Bijdrager
    Peter_vd_Lee

    Ik heb precies dezelfde problemen met wegvallende WiFi…
    Bij mij treft het enkel mijn MacBook (12 inch, early 2015, draait op OS X 10.11.3).
    Diverse iPads en 2 iPhones 6plus in huis die het probleem niet hebben…

    Daarbij valt op dat:
    – Ziggo modem als modem + WIFI-router in het netwerk hangt;
    – Ziggo wifi-router -> stabiel signaal;
    – 2e wifi-router van Linksys -> stabiel signaal;
    – 3e wifi-router van ASUS (RT-N66u) -> om de paar minuten valt signaal weg

    Om de paar minuten laden pagina’s niet meer, of wordt mijn VPN verbinding verbroken. Enige wat helpt is om te switchen naar een ander netwerk, of wifi uit/aan te zetten. En dan laadt alles vanzelf weer…

    Instellingen van de WiFi routers zijn vrijwel identiek qua banden (2,4 en 5 GhZ) maar ook qua instellingen.
    Zou het wellicht met de kanalen te maken kunnen hebben, of de drukte op de wifi banden?

    Frustrerend!


    Bijdrager
    SunKeeper

    Probeer de hier aangegeven oplossing:

    airport extreme + express bekabeld

    Wat komt er uit de resultaten op het moment dat je Netwerkprobleemoplossing gebruikt, terwijl
    Wi-Fi weggevallen is?

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  SunKeeper.

    Bijdrager
    Shmoo

    Het gekke is dat ik nog nooit iets heb hoeven aan te passen in instellingen en mijn Time Capsule al bijna 10 jaar functioneert. Zing hetzelfde verhaal. Op die enkele keer dat ze echt een storing hebben en de hele wijk hier geen internet heeft – werkt Ziggo hier prima.

    Alles heeft altijd netjes gewerkt totdat ik naar El Capitan upgrade – nee lees, de laatste update uitvoer en ineens heb ik continue problemen met het wegvallen van het netwerk en zouden mijn instellingen ineens niet goed staan. Ik geloof daar niet zo heel erg in als ik eerlijk ben.

    Sinds dat ik de internetkabel in mijn Mac mini heb gestopt is nooit meer het internet weggevallen.

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  Shmoo.

    Bijdrager
    SunKeeper

    Ik kan je tekst vrijwel kopiëren, mijn AirPort Extreme draait sinds 2011 prima, en altijd (met een paar maanden tot een half jaar vertraging) naar de nieuwste OS X overgestapt.

    Ik heb geen Ethernet, dus altijd Wi-Fi. Modem heeft geen router in zich. (Zeelandnet)

    Dus problemen in El Capitan kan ik zelf niet duiden. In een zeldzaam geval, paar keer per jaar (maar dat is al sinds 10.7, 10.8, 10.9 en 10.10) lijkt iets een tijdje niet te reageren. Dan start ik Netwerkprobleemoplossing, die rommelt een paar seconden wat, er knipperen wat lampjes aan de linkerkant en pats alles laadt weer.
    Ik denk dat dat aan de drukte in de wijk ligt, gebeurt alleen in de avond 19:00-22:00 in de piekuren.


    Bijdrager
    Shmoo

    %%&$#!!# GVD.

    Ik had gehoopt dat na de update van maandag dit probleem wel opgelost zou zijn. Niet dus. Ik kan nog steeds geen WiFi gebruiken op mijn Mac mini.

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 5 maanden geleden door  Shmoo.

    Bijdrager
    Shmoo

    Ik denk dat ik een oplossing heb gevonden voor het instabiele WiFi netwerk want ik heb nu al een paar uur geen problemen meer!

    Eerst je WiFi uitschakelen via de menubalk rechts boven zodat je geen internetverbinding meer hebt. Daarna klik je op het bureaublad of je opent Finder. Dan CMD + Shift + G (ga naar map is dat) en dan type je deze locatie in: /Bibliotheek/Preferences/SystemConfiguration

    Daarna verwijder je de volgende bestanden.

    – com.apple.airport.preferences.plist
    – com.apple.wifi.message-tracer.plist
    – NetworkInterfaces.plist
    – preferences.plist

    Computer opnieuw opstarten en waarschijnlijk moet je dan wel weer even je WiFi opnieuw aanzetten.

    Tot op heden heeft dit voor mij geholpen, ik hoop dat dit een permanente fix is.

    Edit:

    Nee dus, daarnet viel het internet weer weg toen ik met twee vensters tegelijk internet wilde gebruiken.

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 4 maanden geleden door  Shmoo.

    Bijdrager
    Hansi2124

    Op mijn MBP heeft het ook niet geholpen helaas.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 114)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.