9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    stoef

netwerkprobleempje

ik heb een mac dv 400 en een winddoos p2 400 via een (broadband) router aan elkaar hangen.

in ga / netwerk zien ze elkaar, dit is ook op de winddoos zo.

hoe kan ik nu bestanden uitwisselen, zoals documenten omdat ik op de winddoos geen printer heb, en op de mac wel.

dit is een klein voorbeeldje.

wie weet raad.:(

Bijdrager
    stoef

ik heb het advies gevolgd van de 1e tip, maar er wordt gevraagd om een wachtwoord, maar dit heb ik niet.

en moet ik telkens verbinding maken met de server (ga / verbind met server)(als dit probleem is opgelost)

p.s. ik werk onder windows 98 en vanaf dit weekend windows 2000

:(

Bijdrager
    MacX

Op de windows bak kun je een programma draaien dat heet services voor macintosh. Als dat draait kun je alles op de windows machine lezen.

Bijdrager
    Kraid

Welke MacOS gebruik je?

Doet ie het niet als je gewoon op ok klikt (zonder een wachtwoord dus)?
    Probeer het anders eens nadat je op de pc een useraccount wachtwoord hebt aangemaakt.

Bijdrager
    MacX

Freeware programma om verbinding te maken met windows files.
    PC-Mac-Net FileShare Lite 3.2

Bijdrager
    cubizer

Let even op als je mac os x(.3) gebruikt, dat je in de systeemvoorkeuren onder delen ff windows-deling activeert. Anders kun je als gebruiker idd niet vanaf win naar je mac komen.:)
    En controleer ook of je allebei in de zelfde werkgroep/domein zit. Bij mac osx is dit standaard: WORKGROUP. Suc6

Bijdrager
    e-man

Ik heb een vraag die wat aanleunt bij het vorige: wij zitten hier ook met een gemengd netwerk. Alles is hier Mac maar we moeten 1 PCtje dulden. File Sharing werkt tamelijk vlot, maar ik heb via die PC alléén toegang tot de interne HD van de Mac-server, de 2 HD die er via Firewire aan gekoppeld zijn (aan de Mac dus) krijg ik op de PC niet te zien en dat is wat vervelend want het gros van onze data staat op die externe HD. Kent er iemand een oplossing voor dat probleem ?

MacOS 10.3.3 / Windows XP Professional (nou ja, professional…)

Bijdrager
    i3enhur
    ”e-man”

Ik heb een vraag die wat aanleunt bij het vorige: wij zitten hier ook met een gemengd netwerk. Alles is hier Mac maar we moeten 1 PCtje dulden. File Sharing werkt tamelijk vlot, maar ik heb via die PC alléén toegang tot de interne HD van de Mac-server, de 2 HD die er via Firewire aan gekoppeld zijn (aan de Mac dus) krijg ik op de PC niet te zien en dat is wat vervelend want het gros van onze data staat op die externe HD. Kent er iemand een oplossing voor dat probleem ?

MacOS 10.3.3 / Windows XP Professional (nou ja, professional…)

Om deze vraag even nieuw leven in te blazen…: Vriend van me heeft hetzelfde probleem als hierboven beschreven..anybody?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.