5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

Netwerkprobleem met "Foto's"

Ik heb mijn fotobibliotheek op mijn iMac (boven) staan die via ethernet is verbonden met mijn Mac mini (beneden) die gekoppeld is aan mijn HDTV.
    Meestal wil ik foto’s bekijken op mijn TV beneden, dus ik gebruik dan de mini om de foto’s op de TV te bekijken.

Nu mijn probleem:

Zeer regelmatig kan ik niet de fotobibliotheek benaderen omdat de mini aangeeft dat de bibliotheek al door een ander programma wordt gebruikt.
    Maar “Foto’s” op mijn iMac (boven) staat gewoon uit!
    Het netwerk lijkt wel goed want ik kan de iMac boven gewoon via het netwerk met de mini benaderen en alle bestanden openen…….behalve de fotobibliotheek.
    Af en toe werkt het weer ineens als ik alles…… Mac mini, iMac en router opnieuw heb opgestart, maar vaak ook niet.
    Ook het al dan niet benaderbaar zijn van de foto’s lijkt willekeurig, maar ja het is wel uitermate vreemd en vervelend.

Wie kan mij helpen met dit probleem?

Bijdrager
    OMT-fan

Niemand een idee?

Bijdrager
    fred44nl

het feit dat Foto’s niet is opgestart, wil niet per sé zeggen dat de bibliotheek niet in gebruik kan zijn.
    er is ook nog zoiets als iCloud.
    op internet zijn heel wat discussies gevoerd, hoe je een foto-bibliotheek met 2 Macs moet /kan delen.
    meestal komt daar dan een rechten-probleem om de hoek kijken.

Bijdrager
    OMT-fan

Het lijkt opgelost te zijn.

De bibliotheek had ik op de HD van de iMac verplaatst naar een andere map dan Afbeeldingen.
    Vervolgens op de mini wel deze link aangegeven, dus gewoon de bibliotheek geselecteerd.
    Nu heb ik de bibliotheek op de iMac teruggezet naar Afbeeldingen en nu gaat het wel goed.
    Kennelijk mag je de bibliotheek niet zomaar een andere locatie geven…….. vreemd maar kennelijk waar.

Bijdrager
    OMT-fan

Jammer, maar helaas……

Nog niet opgelost dus!
    Probleem is nog steeds aanwezig!!

NB
    Ik gebruik geen iCloud en er staat op de iMac geen enkel (ander) programma open.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.