6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Marius1976

Netwerkprinter reageert niet na sluimer (LION)

Hoi!

Het lijkt er op dat mijn netwerkprinter(s) soms niet reageren als mijn MBP met 10.7.1 gesluimerd heeft.

Ik weet het niet zeker dat het aan het sluimeren ligt, maar hoe dan ook heb ik nu al twee keer gehad in 24 uur tijd dat ik m’n laptop moest herstarten om weer te kunnen printen.

De printer tool die bij de verschillende printers horen geeft aan dat de printer niet aangesloten is.

Na een reboot wordt de printopdracht alsnog keurig uitgevoerd.

Ik heb een HL2150N van Brother, en een HL-2030. Deze laatste zit aangesloten op een Air Port Express.

Als het probleem zich voordeed (wat nu dus tweemaal is voorgekomen) doen geen van de printers het. Na reboot doen ze het beide weer wel.

Groetjes
    Marius

Bijdrager
    gtabak

Hier hetzelfde met een Epson Stylus Photo PX720 WD. Zit aangesloten (ethernet) op een Time Capsule. Bij mij (Lion) problemen na sluimeren, bij mijn vrouw (Snow Leopard) geen enkel probleem. Kennelijk iets specifieks van Lion.

Bijdrager
    Marius1976

Heb ontdekt dat ik niet opnieuw hoef op te starten. Als ik Wifi uitschakel, en opnieuw inschakel vindt Lion de printer wel weer.

Het zal wel (weer) te maken hebben met de Wifi problemen onder Lion.

Bijdrager
    Marius1976

Met de nieuwste update (10.7.2) lijkt dit probleem opgelost te zijn. Ik heb er in ieder geval spontaan geen problemen meer mee.

Bijdrager
    Frank1964

Het is al een wat ouder draadje, maar hier zijn gelijke problemen.
    Situatie: Mac mini mid 2011, HP Laserjet Pro 400.
    De mini maakt draadloos verbinding met een Senao ECB300 AP.
    Printer bedraad naar router.

Als de mini uit sluimer komt kan de printer niet meer gevonden worden.
    Een 2e printer, een Canon MG6250 blijft wel zichtbaar (staat draadloos)

Leuke bijkomstigheid is dat ook mijn iPad van de eerste generatie soms ook de HP niet ziet (geen airprinter gevonden), maar dan wel weer de Canon ziet.

Een Reboot van zowel PC als printer is dan de enige mogelijkheid om het spul weer met elkaar te laten praten.

In dit netwerk zitten ook een paar Dell optiplexen met W7 en XP en die zien de HP nog wel als de mini de printer niet meer herkend, ook als de optiplexen uit sluimerstand komen.

Jullie snappen wel dat dit redelijk vervelend is daar ik de mini niet altijd aan wil laten.
    Ik heb me suf gezocht en getracht te redeneren, maar ik kom er niet uit.

Bijdrager
    Frank1964

O ja even vergeten de mini draait op mountain Lion met de meest recente update’s

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.