4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Art-art

Netwerkprinter doet 't niet vanaf Lion en wel vanaf Windows7 [opgelost]

Hallo,
    Kan iemand me een suggestie doen voor een oplossing van dit irritante probleem.
    Ik heb een oude HP Laserjet 4L via een netwerkserver (in dit geval zo’n handig klein kastje met een Centronix printeraansluiting aan de ene kant en een ethernetaansluiting aan de andere kant) aangesloten op mijn bedrade thuisnetwerk maar krijg ‘m niet rechtstreeks aan de praat vanaf mijn OS X Lion macs.
    Vanaf de Windows PC ‘van de baas’ die ik noodgedwongen gebruik, lukt het wel en als ik op deze laptop de printer deel, kan ik via deze route vanaf mijn macs wel printen op de 4L… De driver lijkt dus in orde.
    Wie heeft er een suggestie waar ik moet kijken voor een oplossing? Ik kan het natuurlijk niet uitstaan dat ’t met Windows wel werkt en met OS X niet.
    Ik kwam op OMT een aantal vragen hierover tegen, nergens kon ik echter iets vinden dat dit probleem oploste.
    Alvast bedankt.
    Arthur

Bijdrager
    Mister Blobby

Wat je nodig hebt is Gutenprint:

http://gimp-print.sourceforge.net/MacOSX.php

Na de installatie van deze software kun je wel printen op je vertrouwde laserprinter.

Succes

Bijdrager
    OMT-fan

Ik gebruik ook Gutenprint voor mijn HP laserjet 1022n onder Lion, werkt perfect!

Bijdrager
    Art-art

Heren, bedankt voor jullie hulp. Gutenprint bleek niet noodzakelijk voor de oplossing maar heeft wel tot de oplossing geleid.

Na installatie lukte het nog steeds niet om te printen. Na het doorspitten van de documentatie bij Gutenprint kwam ik er wel achter wat een mogelijke oorzaak van de problemen was.

Tijdens het toevoegen van de printer in OS X kan je een wachtrijnaam invullen. Hier staat als opmerking bij dat je het veld leeg mag laten voor een standaard wachtrij. De tip is nu om hier toch een wachtrijnaam op te geven. Bij mij werkte het in de documentatie gesuggereerde lp.

Ook realiseerde ik dat ik bij het kiezen van het besturingsbestand vóór het installeren van Gutenprint ik ook al een bestand kon kiezen met de naam HP Laserjet 4L – Gutenprint v5.2.3.
    Vervolgens heb ik op een van mijn andere macs dezelfde instellingen genomen en werkte het. Gutenprint installeren bleek dus niet nodig.

Voor anderen die nog eens tegen dit probleem aanlopen hier velden zoals ik die invulde om de printer te installeren.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.