6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    alfa156a

netwerkprinter canon IP5200R niet meer zichtbaar

Van de week ben ik overgegaan van ADSL naar kabel internet. Hierbij heb ik van Ziggo hun modem gekregen en voor draadloos internet heb ik mijn Airport Extreme. Draadloos internet doet het prima. Maar de printer die ik draadloos in het netwerk heb zie ik niet meer. De drivers heb ik opnieuw geinstalleerd maar zie de printer niet. Printen is alleen mogelijk als ik deze via usb van de Airport Extreme naar de printer aansluit. Maar dit is dus niet de bedoeling. Voor de switch naar Ziggo kon ik gewoon via een draadloze verbinding printen. Hebben jullie enig idee waar de oorzaak zou kunnen liggen. Het is niet de bedoeling dat de printer nu met usb aansluiting in de huiskamer blijft staan.

Bijdrager
    djpwich

Ik heb zelf een Canon MP600R die ook wireless in hte netwerk hangt.
    Het kan zijn dat bij de overgang naar een andere provider en naar een andere router je ook intern een andere IP adres range gekregen hebt. Als je printer dan een statisch adres had (bijvoorbeel 10.0.0.100) en die past niet in je nieuwe range (192.168.1.x) dan gaat het niet meer werken.

Kijk eens of je de setup die je kunt runnen om je Canon te configureren nog eens kunt doen? (Of check op het apparaat gewoon eens welk netwerkadres hij nu heeft en vergelijk dat met wat je Mac nu bijvoorbeeld heeft)
    Dan zou hij als je nu een ander IP adres nodig hebt voor de printer hem moeten aanpassen voor je.

(Recentelijk ben ik overgegaan van de ene ADSL provider naar de andere ADSL provider en het nieuwe modem/router geeft bij mij nu ook een andere range adressen uit)

Bijdrager
    Pieterr

Nog even wat extra vragen:
    Had je oude ADSL modem ook een ingebouwde router?
    Heeft je nieuwe Ziggo modem een ingebouwde router?
    Als je op één van beide vragen ja hebt geantwoord, heb je je AirPort Extreme in bridge mode staan?

Bijdrager
    alfa156a

Met die IP adressen kan ik me wel iets voorstellen. Dit was ook bij het installeren van het nieuwe netwerk. Zal daar eens naar kijken.

@Pieterr
    : ik had hiervoor slechts een modem met daarachter de AE als router. Het Ziggo modem is ook alleen maar een modem.

Bijdrager
    Pieterr

Dat is vreemd. Als in beide situaties het modem geen router functie heeft, en de AirPort Extreme als router fungeert, is er aan je lokale netwerk niets veranderd. Je wireless printer zit ook op je lokale netwerk.
    Kun je eens kijken of je de printer wel in de Bonjour Browser te zien krijgt?

Bijdrager
    alfa156a

In Bonjour Browser zie ik de printer wel staan. Zowel bij Internet Printing Protocol als Printer PDL Data Stream.
    Ik begrijp er niets van.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.