5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    joshi

Netwerkopslag voor klein bedrijf

Wie kan mij advies geven?
    Ik heb een netwerk met daarin 3 imacs. Als gezamenlijke opslag heb ik een NAS (WD My Book Live Duo) van 6 TB. Hier wordt ook vanaf gewerkt en door verschillende users mappen aangemaakt etc. Maar dit laatste gaat de sinds enkele weken niet goed.
    Andere users kunnen plots geen bestanden meer in mappen van anderen plaatsen en niet altijd bestanden in deze mappen overschrijven.
    Zover ik kan nagaan staan alle instellingen van de WD My Book Live Duo goed. Ik krijg er inmiddels zo’n hoofdpijn van dat ik op zoek ben naar een andere betaalbare maar wel betrouwbare manier om bestanden op te slaan en vanaf verschillende computers te bewerken.
    Ik krijg verschillende adviezen. Eén daarvan is dat ik aan een Mac-mini server moet. De opslag hiervan is alleen te beperkt en ik weet niet of ik deze makkelijk kan uitbreiden. Kan ik hier een externe HD aanhangen?
    Of zijn er simpelere of betere oplossingen die echt zeker werken?
    Wie weet het?

Bijdrager
    binaries4me

Een Mac Mini is zeer interessant en goed uit te breiden. Wij draaien nu met 12 man op 1 Mac Mini met extra opslag. Ik heb dit laten door doen een Apple consultant. Ik kan je zijn gegevens sturen als je me een berichtje stuurt.

Bijdrager
    joshi

Hoe werkt dat, die extra opslag?

Bijdrager
    flyerking

Misschien is het een idee om te kijken of er van WD updates zijn, dit heeft in mijn studio geholpen

Bijdrager
    mslik

Hoi,

Je hangt een externe harde schijf aan je MM. Via TB of USB. Ik zou dan gelijk voor TB gaan als je het geld ervoor uit kan geven. Is namelijk niet goedkoop.

Ook als je op je MM de server toolkit installeert kan je beter de toegang, delen etc. regelen. Dat gebeurt dan op server/netwerk niveau niet op file acces niveau. Is makkelijker te beheren en betrouwbaarder.

Michiel

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.