5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    eerdepeer

Netwerkmap automatisch mounten

Het mounten van netwerkmappen in OSX gaat een stuk moeizamer dan in Windows. Aangezien ik een netwerkschijf met muziek heb wil ik deze schijf eigenlijk automatisch bij het opstarten van OSX direct mounten. Dit kan in windows door er met de rechtermuisknop op de klikken ne dan als Netwerkmap een schijfletter mee te geven. Is zoiets ook in OSX mogelijk? Ik ben het in ieder geval nog nooit tegen gekomen en zou het bijzonder handig vinden. :)

Bijdrager
    Leander

Dit gaat ook makkelijk in OSX: ga naar Systeemvoorkeuren > Accounts > Tabje: ‘Inloggen’ en voeg je netwerkdrive toe.

Bijdrager
    J.C.

Vreemd, ik heb een HDD aan mijn Airport Extreme hangen en als die aanstaat en ik mijn Mac opstart mount hij hem vanzelf.

Bijdrager
    dyn

Dat zal dan wel via het eigen protocol van Apple gaan gecombineerd met bonjour. Zo slim en automagisch is Windows niet. Mijn FreeBSD doos zou hetzelfde kunnen doen wanneer ik daarop iets als bonjour icm netwerkschijven zou configureren. Ik heb nu al mt-daapd wat de gedeelde muziek van iTunes na doet. Hoef ik ook niks voor te mounten, komt gewoon in mijn iTunes te staan.

Bijdrager
    macbookfreak

Ik heb dit gewoon opgelost door een eigen script te maken wat ik zelf gewoon handmatig run.

set Username to “Administrator”
    set Passw to “jeeigenwachtwoord”

tell application “Finder”
    if not (exists disk “Naamshare”) then
    try
    mount volume “smb://” & Username & “:” & Passw & “@ipnummerserver/share”
    end try
    end if
    end tell

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.