4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    marcz

Netwerkinstellingen door ander programma gewijzigd?

Hallo,

[Let op: Tiger 10.4.11 probleem, G4 – geen Intel]

Sinds enige tijd verschijnt bij de netwerkinstellingen van de systeemvoorkeuren een popupwindow met de tekst: “uw netwerkinstellingen zijn door een ander programma gewijzigd”.
    Ik kan dan op “Ok” klikken en dan komt het popupwindow weer terug, weer “Ok” enz. enz.
    Het blijft onmogelijk om nog iets aan de instellingen te veranderen, want iedere keer is daar die popup.
    Door snel op iets anders te klikken kan ik wel uit die eindeloze lus komen.
    Het probleem zit op mijn beide (G4) computers en gisteren sprak ik een macgebruiker die precies hetzelfde probleem had!

ZIjn er meer (G4) 10.4.11 gebruikers die dit kennen of die eens willen kijken of het probleem ook bij hen optreedt?
    Wat kan het zijn?

Dank,

Marc.

Bijdrager
    Oppie

Veelvoorkomend probleem; google maar eens op de Engelstalige tekst van deze waarschuwing.
    Maar hier de oplossing: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1849453
    En de genoemde oplossing werkt goed.

Bijdrager
    marcz

Dank je zeer!
    Dat werkte.

Ik zie trouwens dat er nu een nieuwe security update klaarstaat bij Apple, misschien lost die het probleem ook op.

Marc.

Bijdrager
    awesomemac

Oh kijk, mijn ouders hadden dit probleem ook op hun iBook met 10.4.11. Mooi dat het dus toch opgelost kan worden!

Ook namens mij Thanx!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.